- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 29 april 2012

Medicated, drama queen, picture perfect, numb belligerence. Narcissistic, drama queen, craving fame and all its decadence

I fredags vaknade jag tidigt och gjorde mig iordning eftersom jag inte direkt hade någonting bättre för mig. Sen satt jag och väntade och väntade och väntade eftersom jag skulle åka med Tomas och Peter till stan. Det slutade med att jag gick hem till Peter och då var de klara att åka.
Vi hämtade upp Moa, åkte till ica där Peter lämnade oss och sen for vi ner på systemet. Det regnade och var jävligt hela fredagen men på något sätt gjorde det faktiskt ingenting.
Vi åkte tillbaka till kvarnberget, Tomas försvann hem till Peter en stund och jag träffade min syster som jag fick en massa kläder av<3
När Tomas kom tillbaka lagade vi lasagne och drack rödvin. När vi ätit och kände oss redo tog vi en promenad in till stan och gick på bio. Vi såg Avengers, helt jävla suverän film. Skitbra som actionfilm samtidigt som den har precis rätt sorts och mängd humor. Gaaalet bra! Det kändes dock inte som att den var 2½h lång..
Efter filmen hade vi pratat om att gå ner på krogen men vi skippade det och åkte hem och hade golvpicknick med mer vin och musik istället!
Igår var vädret betydligt bättre så vi åt frukost på balkongen i solen och tog sen en promenad ner till hamnen och hälsade på min far som fixade med båten. Det blåste så äckligt jävla mycket igår, annars hade vädret verkligen varit perfekt.
Fino!

Efter besöket nere vid hamnen gick vi tillbaka hem och åt resterna av lasagnen, sen åkte han iväg. Jag och Moa fixade oss en massa och tänkte gå ut och fota lite. Vinden gjorde att vi ångrade oss och satte oss istället med vin och musik i vardagsrummet. Madde kom hit och vi gick hem till min mamma och spelade kubb, åt bullar och drack lite utanför där. Grannungarna kom och spelade kubb med oss, de fick vara i Moas lag! Jag har en massa fina bilder på detta, ska slänga upp dem någon gång senare. 
Vi gick till kvarnberget igen senare på kvällen, mötte upp Daniel, köpte mat och gick hem till oss och fortsatte förkrökandet. Jag hade extremt mycket energi igår och hade svårt att sitta still mer än 1 minut, vilket känns i kroppen idag. Det finns en fruktansvärd fin film på när jag dansar till Rosa Helikopter med min ljusslinga. Vi hann med en hel massa fjortisdunk och breakdanceförsök innan vi bestämde oss för att vandra ner på stan. Vi gick till Pitcher's, träffade en massa trevliga människor och satt och tryckte i ett hörn tills klockan blev 2 då jag och Moa åkte hem! 
Imorse vaknade jag 9, var inte ett dugg bakis, tog en dusch och städade upp i mitt sovrum. Klockan är nu 11 och jag har nyss ätit frukost. Jag ska snart ut och ta en morgoncigg men det känns tungt eftersom jag måste gå till konsum och köpa nya sen. 
Idag ska vi fira mamma, hon fick sin present från mig igår. Presentkort på plantagen på 400 kr, värt! Jag är en rätt snäll dotter ibland. 

Den här helgen har varit så jäkla bra, mysig, fantastisk och allt annat bra! Tack alla fina. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar