- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 19 april 2012

Snusförbud?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14700177.ab
Jävla EU. Det här är det sämsta jag läst på länge. Visst, jag snusar inte längre som jag gjorde förut men det är fan gott att ta en snus då och då. Snus har funnits i Sverige sedan 1800-talet, och NU ska de helt plötsligt komma på att de vill förbjuda alla dessa smakämnen som tyvärr råkar vara delar av receptet till de snussorter vi har idag. Jag hoppas för alla snusares skull (enligt aftonbladet 1 miljon svenskar, vilket alltså betyder ungefär var 9e svensk) att detta inte går igenom. Och OM det mot all förmodan skulle förbjudas skulle det alltså bara innebära att ännu en lag sätts till, alltså att ännu en lag finns att bryta. Hemmatillverkning, smuggling och alla andra tänkbara följder kommer bli ett stort problem om snuset försvinner. Jag tror majoriteten av de som snusar i sverige idag INTE tänker "Jaha, då var det bara att sluta då.", de som är beroende kommer självfallet göra allt i deras makt för att få tag på sin drog. Som med vilket annat beroende som helst.
Så visst, EU. Vill ni ha fler problem och lagbrytare så är det här rätt sätt att göra det på. Dumjävlar.

Nu är jag hur som helst ensam igen. Vi gick upp till slut, gick till konsum och köpte frukost, gick hem och åt och sen for han iväg och jobbade. Jag håller på att skriva kompletteringen av uppsatsen i naturkunskap men behöver lite tänketid för att kunna formulera allting som jag vill. Det vore så mycket lättare om man bara hade ett litet usb-uttag i skallen som man kopplade in ett minne i, laddade ner alla tankar på en .doc-fil och skickade in till läraren. Jag tänker bättre än jag skriver, jovars! Eller ja, ibland iallafall!
Sen måste jag verkligen lyssna klart på boken jag ska recensera nästa vecka, heh. Men nu är det nog ändå dags för en dusch skulle jag tro!

Imorse när jag loggade in på min tumblr hade jag från ingenstans 52 notes på denna bild http://emmafunck.tumblr.com/post/21276995055/social-distormtrooper-i-was-bored#notes samt några nya followers. Det gjorde mig smått glad. Jag behöver nya bilder att lägga upp.. Nya Snygga bilder! Nu sitter jag mest och postar gamla bilder som ligger i bildmappen på min dator.

Goddamnit, vad jag är glad idag! Och imorgon är det helg.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar