- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 31 december 2012

Det här året var det sämsta någonsin. Världen förlorade en helt fantastisk människa, en god vän, en helt suverän kille. Även en nära släkting och världens charmigaste och sötaste hund lämnade båda jordelivet. Allt gick snabbt och oväntat, tre chocker som ännu inte riktigt lagt sig.
P&L var det sämsta året av de 7 år jag varit där.
Jag gick igenom en operation och senare ett annat ingrepp som båda fick komplikationer som följd.
Min ena bästa vän flyttade från stan och den andra från våran gemensamma lägenhet.
Jag fick mitt hjärta krossat om och om och om igen, det hann aldrig läka innan något nytt dök upp och rev upp alla gamla sår.
Jag drack alldeles för mycket och för ofta.
Jag var helt ensam på mitt födelsedagafirande.
Jag lämnade inte dalarna en enda gång förutom en tur till och från arlanda i början av året.
Mitt psyke har försämrats nå förfärligt.
Jag har upplevt kärlek, hat, stress, sorg, saknad, besvikelse, drama, idioti, ångest, panik, skrik, bråk, omtanke, förstörelse och en massa annat.
Jag har glidit ifrån många vänner.
Jag har spenderat alldeles för mycket tid gråtandes.
Jag har misslyckats med studier med indraget csn som resultat.
Jag har hatat mig själv mer än jag någonsin gjort.
Jag har klandrat mig själv för saker som egentligen inte är mitt fel, jag har tryckt ner mig själv.

Men jag har även träffat nya människor, upptäckt vilka som faktiskt bryr sig och finns där på riktigt. Jag har upplevt underbara stunder av kärlek. Jag tog tag i att börja plugga och även om min vän flyttade ut fick jag en ny roomie som jag inte kan klaga på ett dugg.

Så jag får tänka på de få sakerna som faktiskt varit bra även om de är så få i jämförelse med allt dåligt som hänt detta år.

Mitt nyårslöfte blir att ta hand om mig själv mer, minska på alkoholen, börja terapi, ta tag i studierna på riktigt, sluta skjuta fram saker, umgås mer med folk och sluta sitta hemma, göra mitt bästa i allt och inte låta någon trycka ner mig.

Jag hoppas att 2013 blir ett bättre år. Det kan ju inte bli sämre, eller hur?

Nu är jag ensam och ska tvätta och plugga. David drog iväg så jag får spela på två lotter tills mamma kommer hem. Tänkte försöka vinna något, mest för att känna mig bra. Vi får väl se. Har aldrig haft någon vidare tur i sånthär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar