- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 11 december 2012

Feels good to be alive

Idag har varit en riktigt bra dag och jag har slutat ogilla mitt liv. Nu blickar jag framåt och lämnar det förflutna bakom mig. Det har gått förr, klart det går igen. Speciellt om den kommande tiden blir så bra som de senaste dagarna har varit.

Så, dags att skriva om de senaste dagarna med hjälp av lite instagrambilder.

Idag vaknade jag, som varje morgon förutom i lördags, kvart över 7. Av mig själv! Jag minns inte när jag gick upp imorse, men det var iallafall inte så tidigt. Jag låg kvar i sängen ett bra tag, kollade på serier och njöt av ensamheten och lugnet. Sen fick jag ett mail från posten, gick ner till konsum och hämtade mina och mammas skor, ringde till mamma som bad mig komma dit, gick dit och satt och pratade lite med henne och Yvonne och åkte sedan och handlade till smörgåstårtan jag ska få på torsdag!
Sen drog jag hem, satt och snackade skit med Daniel och diskade medan han lagade lax och potatis, åt och tog det lugnt framför Musikhjälpen.
Jag kände mig på myshumör i ensamhet och plockade fram julpyntet. Dekorerade lite i vardagsrummet, tände ljus och har sen dess suttit här i min ensamhet och bara njutit.

Igår pluggade jag i 12 timmar, från när jag vaknade tills jag gick och la mig. Daniel kom hem från jobbet mitt i allt och lagade mat. Förjävla gott var det, men inte ens då tog jag en paus i studierna utan åt och läste samtidigt! Min uppsats blev klar 20 minuter innan deadline - score!
Daniels joxmat!
I söndags var jag på Photoshoot som nunna. Resultatet av de bilderna lär dyka upp någon gång i framtiden men vi var iallafall såhär fina!
Efteråt, när jag sminkat bort allt kladd och fixade mig så jag kunde se någorlunda normal ut kom Mia, Philip och Tommy och hämtade mig. Vi gled runt i en volvo i några timmar, dunkade hög musik med extrembas, drack folköl och levde äkta dala-liv!
Sen drog vi hem till Markus och fortsatte något slags ölspel där. När tröttheten till slut slog till körde Tommy hem mig och det blev direkt sängdags och sömn (med tanke på hur mycket plugg som väntade dagen efter)

Om 5 dagar fyller jag år, det tänker jag inte direkt fira. Men på torsdag blir det smörgåstårta med släkten, och jag kommer även ta med en stor bit hem till mina fina vänner eftersom de också förtjänar en bit av kakan såattsäga! Sen blir det förhoppningsvis en massa lek och god mat i helgen, om jag får som jag vill! Alkohol känns inte ett dugg lockande så den skippar jag nu. Jag vet ju hur det brukar bli på julafton så då kan jag iallafall hålla mig lugn tills dess. Försöka iallafall.

Det känns som att resten av det här året kommer bli bra och fint. Jag hoppas att jag får träffa alla de vänner jag pratat med de senaste dagarna om att vi verkligen måste ses. För nu tänker jag inte längre hålla på såhär, jag tänker inte stänga in mig mer, jag tänker dra ut och göra allt jag vill, förtränga känslor jag inte vill känna och bara leva livet tillsammans med de som får mig att må bra istället för att slösa tankar och energi på sånt som får mig att må skit.

Imorgon ska jag hem till mamma och hjälpa till med förberedelserna inför tårtan, och jag ska även plugga satan och kolla på alla missade ahs-avsnitt när jag är där! Men nu ska jag äta pringles, njuta lite mer av mörkret, ljusen och musikhjälpen och bara vara. Jag har börjat uppskatta att vara ensam mer, jag mår inte längre dåligt utav det. Snarare tvärtom.

Just nu älskar jag mitt liv, det ska varken Du eller någon annan få ta ifrån mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar