- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 12 december 2012

Idag vaknade jag halv 8, ringde och väckte mamma och har sen dess legat i sängen och lyssnat på
musikhjälpen! Jag ska alldeles strax gå upp, ta en dusch och plugga lite innan det är dags att åka hem till mor.  Jag har varit sugen på smörgåstårta i flera månader och imorgon får jag äntligen äta det! Och dessutom spendera lite tid med familj och släkt och förhoppningsvis några vänner. Om ingen kommer hit och äter av tårtan när jag kommer hem imorgon blir det bara mer till mig!

Jag måste färga om håret och skaffa en såndär satans färgbomb! Och nyss funderade jag en stund på att skaffa lugg igen men jag vet att varje gång jag gör det ångrar jag mig efter ett tag och sparar ut den igen. Det där med hårångesten brukar gälla mitt röda hår också.. Men om jag ångrar mig angående det nu blir det ljusare och inte brunt som jag brukar!

Inatt när jag skulle sova slog det mig att det är en stor skillnad på personen man faller för och personen den blir när allt tar slut. Om man håller fast vid någon är det troligtvis på grund av att man saknar den personen som en gång fanns där, den som fick en att må sådär bra. För inte fan är det den där nya och okända människan man känner dragning till, det är ju någon man inte ens känner. Så det där gummibandet som aldrig låter en riktigt slita sig utan får en att ständigt studsa tillbaka, det beror på saknaden av det som en gång var, och hoppet om att det ska komma tillbaka. För att komma över någon i en sådan situation måste man inse att personen man älskade inte längre finns kvar och inte kommer komma tillbaka. Och även om den mot all förmodan skulle komma tillbaka skulle det aldrig riktigt vara samma sak om personen en gång sårat en.
Jag vet inte om detta stämmer, det är bara en teori som min just då väldigt trötta hjärna skapade. Men det känns iallafall just nu som ett bra sätt för mig att tänka för att kunna gå vidare.

"I feel like I'm the only one trying. I'm the only one fighting. I'm the only one affected. The only one crying. Having sleepless nights. But I'm tired of this pain. The hurt. I need to move on. I need to realize, I can live without you. I don't need you. I was fine before you. And I'll be even better after."

"You're the jelly to my burger, the knife to my soup, the glitter to my sushi, and the ketchup to my icecream, my point is, I don't need you"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar