- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 20 december 2012

Jävlar ja.
Jag somnade om igen, har vaknat flera gånger. Varannan gång har jag svettats och varannan frusit.

Jag drömde helsjuka grejer. Satt och pratade med Jesper en stund igår så därför dök han upp även i min dröm. Vi var på festival (p&l hade bestämt sig för att köra 2 gånger i år) sen tog vi ett tåg/bergochdalbana till något som såg ut som ett väntrum där Jesper började bygga broar och annat av godis. Vi hade skaffat en varsin godispåse som innehöll bl.a. Brieost. Jag satt och klagade på att han var orealistisk som hade dinosaurier på sin bro och han klagadr på att jag inte hade någon fantasi eftersom jag åt mitt godis istället för att bygga med det.

Mina gamla klasskompisar från låg/mellan-stadiet dök upp och den ena ville spela cs med Jesper. Så det gjorde de, medan min gamla klasskompis hade napp i munnen och berättade att han aldrig flyttade ifrån sina föräldrar.

I en annan del av drömmen var jag praktiskt taget med i AHS s2. Jag och vänner var alltså instängda på ett mentalsjukhus och utsattes för experiment. Vi lyckades rymma och när sister Jude försökte stoppa oss höll jag väärldens predikan om hur viktiga våra liv var för oss, så hon började gråta och lät oss gå. Att tillägga är att det här utspelade sig i utkanten av Dala-Floda och alla mina vänner jag var med var gangsingar.

På något sätt smälte dehär två delarna sen ihop för jag var i Floda, nykommen från sjukhuset, men ändå satt de som spelade cs i rummet där jag var. Så jag minns inte vilken dröm som var först. Sen gick jag och tvättade håret och mamma kom och räddade mig från allt, då vaknade jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar