- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 2 januari 2013

"Det kunde varit värre"

Nu stryker jag förra årets motto "kom igen, det blir kul!" och ersätter det med "det kunde varit värre" i hopp om att detta motto ska ge mig mer än det förra gjorde.

I skrivande stund är jag ganska förbannad, men även det kunde vara värre.

Jag fick plugg- och matsällskap nu på kvällen, tack för det min fina vän! Så nu är jag en bra bit längre fram med mina uppsatser och imorgon är det bara att fortsätta. Det känns skönt att iallafall ha en grund att gå på och nu när jag förstår vad saker och ting handlar om känns det inte som att det är lika svårt längre.

Igår hade jag och Moa en trevlig kväll framför tvn med lite program, clash of the titans och den tunna röda linjen. Moa somnade väl kring 2 och jag efter den sistnämnda filmen slutade någon gång då klockan passerat 3. Vi stupade i varsin soffa och vaknade likaså lagom tid imorse, gick till konsum och köpte frukost och redbull, gjorde oss iordning till bra musik på hög volym och vandrade ner till stan för att uträtta lite ärenden. Det är kul att vara sådär härligt sneaky ibland. Mwah!

När jag kom hem hade jag extremt mycket energi så jag satte igång att städa. Jag dammtorkade, dammsög, skurade golv och plockade undan allt småskit i vardagsrummet, skurade golvet i badrummet för hand med en svamp och klorin och diskade och skurade diskbänken och spisen i köket. Jag ska väl fortsätta med dammsugningen av resten av lägenheten imorgon, om jag orkar.
Imorgon ska jag även ta tag i att ringa viktiga samtal på morgonen.

Nu har jag haft en jävligt flummig diskussion med min roomie som kommer hem imorgon, det var någon gång där mitt i som jag blev arg men det är ju sånt som händer.
Nu är klockan halv 12 och det är dags för mig att ta bort smink, borsta tänderna och gå och lägga mig.

Jag håller tummarna så hårt jag kan för att allting ordnar sig med min ekonomi imorgon. Annars vet jag inte vad jag ska göra. Skitfan.

Hittade söta burkar på ica
Red Bull addiction

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar