- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 23 januari 2013

Världen är absurd. Kommunen är fucked up.
Jag var sängliggandes i 9 veckor pga en komplikation efter ett ingrepp, jag ringde sjukhuset flera gånger men fick aldrig hjälp förrän jag efter 9 veckor åkte till sjukhuset oanmäld. Då fick jag inget läkarintyg eftersom jag inte varit inlagd där men jag fick orden "du skulle hört av dig tidigare" vilket jag gjorde, tusen gånger!
Såklart fick jag avdrag från csn pga detta och i januari fick jag inte ett öre. Då gick jag ner till socialen för att söka bidrag, de sa åt mig att ringa mottagningen, jag ringde mottagningen där de sa att jag måste skriva in mig på arbetsförmedlingen så jag gjorde det, igår gick jag till socialen igen och då sa de åt mig att ringa mottagningen igen och när jag nu gjorde det idag sa de att jag inte kan få pengar förrän jag hoppar av skolan. What the fuck. Allt spring på stan helt i onödan och inte heller kan jag söka nytt bostadsbidrag förrän jag vet min årsinkomst.
Dra åt helvete, jävla kommunidioter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar