- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 28 februari 2013

So what?

Inatt när jag skulle sova funderade jag på att skriva ett bittert inlägg här idag. Men jag väljer nog ändå att hålla mig rätt lugn, även om jag har en del bitterhet som skrapar på mitt inre.
Min telefon har fuckat ur igen. Denna gång helt och hållet. Jag har hela tiden trott att det beror på sladden till laddaren eftersom den brukar fungera igen varje gång jag köpt en ny, men nu har jag köpt 3 nya sen höstens början och jag har inte gjort någonting speciellt med sladdarna för att den ska gå sönder, så det är nog telefonens fel ändå. Jag har haft den här telefonen i 2 år utan några problem och den 13e får jag förlänga mitt abonnemang och då byta till en annan telefon. Den här gången blir det en S3 så jag byter bara upp mig en bit. Först fick jag en smärre känsla av panik när telefonen la av, eftersom ingen kan ringa/smsa mig. Sen kom jag på att jag faktiskt varit ifrån stan i över en vecka och ingen, förutom mamma och Moa, har hört av sig ändå. Folk märker inte ens att man försvinner ett tag och en sak är så tydlig. Sk "vänner" slutar höra av sig när man
1. Inlett ett förhållande
2. Tagit avstånd från alkoholen
Och eftersom jag gjort bådadera försvann de flesta av de som vanligtvis hör av sig (oftast på helger och onsdagar när det vankas alkoholhaltiga drycker och härj)
Pga den anledningen lutar det även mot att jag inte åker hem idag som det var tänkt utan stannar denna helg med. Jag har ingenting särskilt som väntar hemma i Falun förutom just Moa och min kära mor. I övrigt är det mest en tom lägenhet, min stora säng och högljudda grannar som fyller min vardag när jag befinner mig i min hemstad utan sällskap.
Jag och Andreas har umgåtts i princip 24/7 i 10 dagar nu och det har varit så underbart. Han får mig att må så bra och även när det känns som att allting annat är på väg mot botten ger han mig en gnutta hopp om ett bättre liv.

Idag ska jag iallafall köpa en ny sladd och hoppas att den håller i 2 veckor, och jag funderar även på att färga mitt hår då jag glömde inpackningen hemma och dessutom har utväxt. Färgen har gått ur sedan länge i övrigt och inpackningen har därför inte hjälpt för mer än 2 tvättar så nu ser mitt hår ut som fläckig, utspädd ketchup.. Med råttfärgad botten. Hett!

Igår målade Andreas sin cykel och jag agerade assistent och typ.. höll i saker. Sen gled vi runt en sväng på natten och letade djur. Vi hittade två harar, någonting som såg ut som en hund, räv eller varg, eller något annat i rimlig storlek, och två rådjur som såg mer ut som älgkalvar men som jag inte tror var något annat än just rådjur. Häromdagen fotade jag förövrigt ett rådjur som skuttade, med så mycket zoom det gick och manuell fokus.. Inte det lättaste. Teleobjektiv och autofokus hade gjort allting lättare. Men jag gillar ändå bilden på något sätt! Planen är nu att dra ut sent någon dag här och nattfotografera dessa varelser.

I övrigt händer det inte mycket i mitt liv just nu, jag försöker plugga på så gott jag kan och har en prövning i Historia att genomföra inom några veckor. Jag är kass i halsen och har hosta, vilket känns lagom skitdrygt.
Jag är fattig, jag får panik på all stress och jag önskar att jag bara kunde vinna några miljoner och ta en paus från allting ett tag. Det skulle verkligen behövas. Verkligen.

Nu är det dags att plugga företagsekonomi tills mansvalpen kommer hem igen, en dusch hade även suttit fint men det känns som att det kan vänta tills jag skaffat hårfärg.

Tack du högre makt för att du sänt mig en sån underbar människa och låtit honom bli en del av mitt liv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar