- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 13 mars 2013

Åka tåg!

Sitter på tåget hem från Hallsberg. Cutest kid EVER sitter framför mig och pratar med sin mormor eller farmor, någon tant iallafall, och pratar om hur mysigt det är att åka tåg samtidigt som han säger "varfoor?" till allt kvinnan säger. Jag smälter!
Nu har jag varit i Hallsberg i 3 veckor, har umgåtts med Andreas i 3 veckor och 2 dagar och alltså sovit med honom i 23 nätter. Hur i hela friden är det tänkt att jag inatt ska kunna somna utan att göra det med huvudet på hans bröst? Och hur ska jag kunna vakna imorgon utan att han pussar mig på halsen och viskar att han älskar mig? GAH! Jag vill inte hem. Eller, jag vill inte vara utan honom och sen spelar det ingen roll var vi befinner oss.
Nu ska jag hem, tåget är i Falun om 2h, jag har alltså redan åkt i 1h. Jag har ingen telefon, ingen musik eftersom jag glömde hörlurarna hemma. Jag har bara datorn, solen och Andreas tröja att mysa in mig i.
Jag ser iallafall fram emot att träffa mamma, att komma hem till henne och lägga mig i hennes soffa och bara vara. Sen blir det extremplugg veckan ut.
Jag har nackspärr och huvudvärk, inte sådär jätteskönt. Igår trodde jag att jag skulle avlida för det dunkade så mycket i skallen och inte ens ett par alvedon hjälpte. Andreas gjorde amerikanska pannkakor med ett egetimproviserat recept och det blev faktiskt väldigt lyckat.

Imorgon ska jag beställa min nya telefon, förutsatt att min fakturabetalning kommit in till Tele2 då.

Nu ska jag försöka ta tag i mitt liv och allting, reda ut alla problem, styra upp allt plugg.

Åh, jag som tyckte att det var så passande att skriva blogg nu när jag inte har någonting bättre för mig men jag har verkligen ingenting att skriva om.

Hahah.. this kid <3

Rösten på tåget : Nästa station Storå. Storå.
Ungen : Storå!
Tant : Ja, storå
Ungen : .. varfor?

Nej, fyfan. Skriver väl kanske igen om jag kommer på någonting att skriva om. Tills vidare ska jag göra.. ingenting. Alls. i 2h. Kul liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar