- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 21 mars 2013

Ibland känner jag mig extremt lycklig över att jag inte längre är en omogen liten tonårsbrud med fel värderingar och ett beteende som skulle skrämma självaste Nosferatu till döds. Just sayin'.
Jag förstår inte varför folk ska försöka förstöra för en, hur människor har mage att gå runt och snacka så jävla mycket skit. Dock är jag imponerad över vissas fantasi och förmåga att hitta på saker. Jag minns mycket väl rykten som gått i Dalarna om mig och mina vänner, helt absurda rykten om killar som använder bh, om att folk skulle ligga ute på sexsidor och att man skulle gjort det ena och det andra med människor man inte ens skulle ta i med tång. Att skratta åt dumma rykten har varit en stor del av mina sista år som tonåring (alltså för över 3 år sedan) men jisses så skönt det är att slippa allt sånt nu när folket faktiskt blivit vuxna och mogna. Att man sen får uppleva skitsnack med jämna mellanrum från folk som inte ens träffat en är en annan femma. Jag har ingenting att dölja för varken mig själv eller mina nära så om någon känner för att mixtra ihop en smaskig, helst helt efterbliven och så långt ifrån trolig som möjligt, historia om mig och sprida till världen - be my guest. Ett gott skratt förlänger ju livet säger de. Och ingen av mina nära och kära skulle ändå tro på det, och vad resten av världen tycker och tänker bryr jag mig inte ett dugg om.

I skrivande stund halvligger jag i Andreas säng och laddar energin för att gå och ta en dusch. Bra sätt att fördriva tiden på tills min kära kommer hem. Tiden går så sakta på dagarna och jag saknar honom när han inte är här. Tur är väl att han iallafall kommer hem på lunchen!

I övrigt .. ja, det var inte så mycket mer. Nu ska jag hitta på en massa bullshit om random människor och berätta för folk.
Nah, just kiddin'. Jag är inte 12.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar