- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 5 september 2013

Septemberr

Skolan är i full gång och jag minns nu varför jag hatade att sitta i skolbänken förr.
Det är så skönt med lite socialt och människor, någonting att sysselsätta sig med, någonting att vakna pisstidigt för. Men jag läser fyra ämnen och stressen över bara dem och alla uppgifter som ska göras gör mig illamående.
Jag mår dåligt när jag känner att detdär jag jämt kände förut i skolan kommer krypandes tillbaka. Jag försöker hålla det nere, sväljer hårt, biter ihop och gör vad jag kan. Igår frågade min ekonomilärare vad jag har för mål med kursen och utan att tänka hörde jag mig själv säga "jag gillar inte att sätta mål och ha förväntningar på mig själv." Hon svarade med ett dystert "åh, jag förstår..". Jag sökte inte något som helst medlidande, men under några sekunder fick jag ändå det. Min självkänsla växte dock sen när hon pratade om hur mycket hon märkte att jag kunde och att hon vet att jag kommer klara kursen galant.
I engelska och historia gjorde jag i måndags uppgifterna ända fram till måndagen därpå, för att slippa hamna efter, för att slippa stressen. Idag ska jag läsa en bok på engelska och skicka in recension på den, imorgon har jag prov i ekonomi vilket jag igår pluggade för 9-10.30 i skolan och 11-16 hemma. Jag ska nog klara det. En laboration i kemi har jag också att göra, men det får bli i helgen eller något. Min strategi denna gång är annorlunda. Jag vet nu vad jag klarar av och inte och jag vet att ingenting kommer göra sig självt utan jag måste verkligen ta tag i allt för att komma någonstans.
Jag har en visdomstand (I guess) som är fuckad och gör att jag inte kan öppna käken helt och hållet utan att dö av smärta. Jag har haft huvudvärk sen förra fredagen, som bara går över under ett par timmar när jag tar en treo. Jag saknar min mamma extremt mycket, vilket gör mig riktigt jävla ledsen emellanåt. Jag önskar jag hade råd att åka upp oftare.
Näsan är iallafall läkt och båda öronen är töjda till 12mm. Kan även trösta mig med att jag har min man och mitt wow-acc. Dessutom har vi ny säng sen igår! Och jag har fått jättefina grejer av mina svärföräldrar från när de var utomlands förra veckan. Och på lördag har jag varit nikotinfri i tre veckor!! Så allt är inte piss.

Well. Nu ska jag läsa Matilda och gråta över att ingen i min klass vill bli kompis med mig. Hejrå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar