- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 5 november 2013

Ombre hair

Jag såg på coop att man kan köpa så man kan fixa "ombre hair" själv hemma.
Ni vet hur alla föräldrar skäms över gamla foton från 80-talet där de hade hockefrilla och fula permanenter? Om sådär 20-30 år kommer alla som idag färgat "ombre" se tillbaka på samma sätt, med skam. Det tror iallafall jag. För varför i helvete vill man att det ska se ut som man har 2-3dm utväxt!? Det är inte snyggt. Inte ett dugg, inte någonstans. Visst, en knappt synbar övergång från ljust till lite mörkare eller tvärtom är okej. Men nästan svart och sen helt plötsligt blont från halva hårlängden - nej. Nejnejnej. Sluta! Lägg av. Ge upp.
Sen finns det många som tycker att både rött hår och lugg är pissfult och det är deras åsikt, precis som det här är min.

Vore nice om det kunde komma någon snygg trend istället för all hipsterskit som syns överallt.

Jag är spyfärdig, därför är jag bitter.
Ska äta knäckebröd och sova i hopp om att slippa magsjuka.

Ah.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar