- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 12 november 2013

Tisdag eftermiddag. Grått, kallt och blött ute. Jag saknar solen, den behövs. Solen ger D-vitamin, D-vitamin gör en glad och får en att må bra.
Jag är allmänt lat idag, ligger och kollar på Lost och överväger att gå och duscha. Jag har även bakat en äppelkaka efter det gamla släktreceptet!
Imorgon är det skola igen, är inte särskilt taggad på det men.. ja.

Inatt hade jag en underlig dröm. Jag kom till falun och träffade lite folk, då kom jag på att jag inte ville ha rött hår längre så jag fick visitkort till någon av mina vänners frisör. Jag ringde och bokade tid till dagen därpå. När det väl var dags hindrade någon mig från att komma iväg i tid så jag blev 20min sen. Väl på plats anmälde jag min ankomst men som jag misstänkte hade de tagit bort min tid eftersom jag inte var där, så jag fick boka en ny. Jag kom dit i tid min nästa bokning och fick sitta och vänta i ett typ vårdcentral/tandläkar-väntrum med en massa andra. Jag hade två tjejkompisar med mig, två jag aldrig sett förr. Sen ropade de in mig och helt plötsligt var jag klar och ute igen. De hade fixat mitt hår under narkos! Jag hade bett om att få en fudgefärgad vågig frisyr men jag hade ingen spegel så jag litade på att det var vad jag fick. Sen gick jag och de andra brudarna pä någon slags bio och där upptäckte jag att mitt hår istället var svart med blonda toppar - vilket var skitfult på mig. Och någonstans där slutade drömmen.
Jag undrar om det betyder att jag är missnöjd med mitt hår..

Ah well, äta lite kaka och duscha kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar