- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 16 december 2013

I know I'd be lost if I lost you

Idag klockan 12.06 är det exakt 23 år sedan jag bestämde mig för att lämna min mammas kropp. Jag känner mig gammal.

I lördags åkte jag och Andreas till Falun, till mamma. Mormor, Göte, morbror med fru och mina två kusiner kom och åt smörgåstårta och jag fick presenter. Av mamma fick jag en massa grejer, bland annat ett jättefint armband och en massa ugglor. Och även nya sovstrumpor och grejer för att göra praliner, och snygga nagellack. Av mormor fick jag bland annat en massa Yves Rocher-grejer! Sen fick jag pengar, lotter och lite smågrejer och sånt. Ändå säger jag hela tiden att jag inte vill ha paket.
Vi åkte vidare till Alexandra för jag skulle lämna pappa och Lissis julklappar. Där träffade vi Lissi, Alex, Stefan, Linda, Maja, Robin, Tina och en massa andra, och dessutom sötaste lilla plastbrorsonen Hugo som jag inte hade träffat tidigare! Och i Mars kommer det ett litet syskon till honom!

Av pappa fick jag en Leksandsmössa, ett tantlexikon och en Falun-reflex. Lustiga pappsen!
Min älskling gav mig också present i förskott, igårkväll fick jag en apa som skriker och hetsar när man tar hans banan. Jag har någon grej för saker som låter, rör sig, lyser eller blinkar. I dunno why..





Spenderade resten av gårdagen chillandes, gjorde praliner och rakade delar av min mans snygga huvud. Om någon dag kommer hans sista julklapp, den var jag tvungen att beställa hem till mamma så hon får den idag eller imorgon och skickar den hit direkt! Jag hoppas han blir glad.
min värld <3
Så nu ska jag ha en chilldag eftersom jag är ensam och alla andra jobbar! Äta lite praliner kanske, kolla på film.. Skriva klart mina sista uppgifter också!

Ah well. Tjah.

Micke, Petra, jag och Andreas. Jennys bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar