- 1990 - Falun, Dalarna -

fredag 20 december 2013

Det är när jag vaknar upp efter konstiga drömmar jag verkligen börjar fundera på vad som är fel i min hjärna.

Inatt vaknade jag när Andreas släppte ut hunden, då hade jag drömt att han åkte världen runt och plockade upp ensamma gatubarn att ha som slavar, sen tog han ett varv till runt jorden och lät dessa slavar arbeta som travelling mechanics på folks sportbilar så han tjänade multum. Sinnes.

Jag somnade när han åkt till jobbet, fast jag sa att jag skulle vara vaken, och vaknade efter någon timme igen efter att ha drömt en efterbliven dröm i flera delar.

Det började med att det var någon slags fest i Falun, gatorna var sprängfyllda med människor och det var mitt i natten. Jag och Moa gick från Q8 över vägen mot västra skolan där Samir från Paradise Hotel satt mitt i vägen och var ledsen eftersom någon slagit honom. Jag tänkte direkt att "ah, men det är ju min vän sen i medverkade i PH tillsammans!" (thefuck?) så jag gick fram och hjälpte honom bort från vägen, kramade honom och tröstade honom. Efter han blivit lite gladare gick jag och Moa vidare hem till Chicken eftersom jag också fått en smäll och hade förlorat flisor i alla tänder och började få världens fläskläpp. Chicken tog fram en låda med kylda saker som jag kunde sätta mot läppen. Då kom Lindoff in, skrek "Yes, han har tagit fram ölen! Fest!" och tog alla kylda öl så jag inte hade något kvar till min läpp, vilken alltså svällde upp. Sen var Tibblin, Olsson och en massa andra där och festade medan jag och Moa satt i köket. Vi kollade på en tv som visade en presentation av Chickens familj, som en kort actionfilm (extremt pinsamt) och när jag öppnade en öl blev Moa arg och sa att det var dumt eftersom jag skulle få en infektion i tänderna. Helt plötsligt var jag istället vid hoppbackarna och jobbade med att köra pistmaskin. Familjen Hedenhös från julkalendern var där och så fort jag lärt dem köra pistmaskinen tog vi den och rymde. En gång var den så liten att jag inte fick in foten genom dörren, men ändå kom vi in allihopa tillslut.

Något är fel i min hjärna, that's fer sure.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar