- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 9 december 2013

Vintern är äntligen här och nya vinterstövlar är på väg med posten! Förkylningen från helvetet kom den med och i skrivande stund måste jag andas med munnen för att få någon som helst luft. Great. Igår åkte jag och min man bräääda och jag var grym osv, ramlade bara litegrann. Förhoppningsvis orkar han dra till backen ikväll igen! Jag behöver övning så jag blir bäst i världen.

Om 5 dagar får jag krama min mami, träffa släkten och äta smörgåstårta, om en vecka fyller jag 23. Så meningslös jävla ålder. 23! Yay. Jag känner att jag börjar bli gammal nu när ingen födelsedag längre gör skillnad i mitt liv.. 65, då händer det grejer. Can't wait.. suck..

Jag blev antagen till en omvårdnadsutbildning som börjar i januari så nu ska jag bli undersköterska, eller något annat omvårdande. Spännande!

Så saker och ting rullar på, I guess. Men nu är jag ledig i en månad förutom ett par inlämningsuppgifter. Alla lektioner och prov är över och jag har fått A eller B på det mesta jag gjort (på allt?). Är grymt stolt över mig själv, jag som hatade att plugga!

Och ja, igårkväll var det skottlossning i Kumla, någon mil härifrån. Känns ju jävligt safe.

Jag ska nog försöka sova bort min snuva nu. Adios.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar