- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 12 februari 2014

Ah!

Jag mår så snuskigt jäkla bra idag!
Varför?
Jo, igår avslutade jag min kurs i programhantering, and I went out with a bang!
Det gick svinbra på slutprovet och jag kan knappt förstå själv att jag klarade kursen på mindre än 3 veckor. En kurs som gymnasieelever gör på ett halvår! Helt gäälet.
Så fort jag var klar och A hämtade mig i regnet släppte all stress och panik som har tärt på mitt psyke de senaste veckorna.. månaderna.
Nu är allt klart och jag kan få pengar igen och gå all in på mina vård-studier!
Imorgon ska jag till skolan och skriva lite prov i voms, nästa vecka har vi inga lektioner, sen är det ett par normala veckor igen och därefter 4 veckor praktik! Jag vet inte var jag ska vara än, förutom att jag ska vara någonstans i Hallsberg. Kommer nog bli asnice det där!

I söndags firade vi 1 år, jag och Andreas. Eller, vi firade väl inte direkt. Vi hade en allmänt mysig dag helt enkelt. I lördags var vi in till Örebro en snabbis och köpte en till medlem till våran lilla udda familj. Hon heter Cleo och är en gerbi. Assöt, men hon lär tämjas innan det kan bli någon agilitygerbil av henne. Men snart så! Jag börjar med bitträning och handmatning, det sistnämnda är nästan inget problem, det första har jag dock inte sett några framsteg i än. Men hon är ju liten, och det är uppenbart att ingen har handskats med henne. Men ja..

Nu gäller det bara att blicka framåt, se till så allting blir stadigt och bra igen, och även se fram emot en eventuell resa om ett par månader - om ekonomin och annat tillåter. Det skulle inte sitta fel alls att bara få åka iväg och ha en fantastisk vecka i ett varmt land med min fina Andreas.

Imorgon ska jag även sätta upp en försäljningslapp i skolan så jag blir av med mina böcker. Får jag alla sålda är det iallafall 1700 kr, och då har jag tagit underpriser jämfört med hur mycket de andra tar för böckerna! Jag menar, man kan inte sälja en använd bok för 50 kr mindre än vad den kostade ny. En bok för 400 kostar inte 350 begagnad.. Det är snålt. Men sure, vi är alla fattiga studenter så det kanske är förståeligt ändå, I dunno.

Idag har jag även bäddat, lagat god lunch, diskat osv. Och Sixtens bur luktade illa så jag skurade varenda millimeter av den medan han fick sitta i extraburen och titta på. Det var inte ett dugg populärt, Sixten var skitgrinig och ville inte vara hos mig alls efteråt. Han glömde dock det snabbt när han fick en kaka och lite mjölkgodisar! Lilla godisråttan.

Såhär klättrade han och bet i gallret medan han gjorde förtvivlade ljud. Så vi har varit lite osams idag. Men han är så mysig och söt annars så det gör ingenting. Absolut ingenting!

Nu ska jag plocka ur diskmaskinen, ställa in matrester i kylen och städa lite mer eller något annat roligt tills min man kommer hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar