- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 6 maj 2014

Pressure

Jag har tydligen slutat skriva här.. och det har väl sina anledningar. Det är helt enkelt för mycket som händer. I allt detta har jag upptäckt att jag sätter en sån extrem press på mig själv att jag mår riktigt dåligt emellanåt. Press att göra bra ifrån mig i skolan, press att vara en bra medmänniska, press att vara världens bästa flickvän som säger ja till allt han ber mig om, press att göra allt som måste göras i tid, press att hålla rent och snyggt hemma, press att höra av mig till de jag inte vill tappa kontakten med.. osv.. en jäkla press att göra andra glada, men någonstans i det här glömmer jag bort mig själv. Jag glömmer bort att stanna upp, andas och lugna mina nerver för bara en sekund.

Igår skrev jag prov i skolan. På torsdag har jag ett till prov, på måndag är nästa därefter och ytterligare ett är på tisdag. Dessutom har jag en hemtenta som ska in. Någonstans bland allt detta plugg (som jag egentligen inte har tid med) måste jag få in lite jobb, och jag måste hjälpa min pojkvän när han behöver det, och jag måste städa, och jag måste........

Jag är så trött. I huvudet. I kroppen.
Jag är emellanåt helt utmattad. Men det visar jag inte utåt. För utåt måste jag fortsätta vara den där som redan har tusen bollar i luften men glädjeligen tar åt sig ytterligare en.

Inte har doktorn jag var hos för en månad sen hört av sig så jag kan få medicin heller. Tydligen är lågt blodtryck och dåliga järnvärden någonting de tycker att jag kan gå runt med och lida av en stund till. Det hjälper inte heller om man skriver och ringer till dem, det har jag testat. Nej, hjälp ska man tydligen inte få.

Nu har snart Andreas duschat klart, sen är det min tur eftersom jag har motorolja både i håret och under naglar och nagelband.

Trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar