- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 29 juni 2014

Aaah.. Det är få känslor som kan mäta sig med den när man är nyduschad och kryper ner i en nybäddad säng med nytvättade sängkläder. Squeaky clean! 

Jag har kommit fram till att jag är sämst på att leva i nuet. Istället för att bara vara för stunden och se fram emot en god natts sömn ligger jag och tänker på allt jag måste göra imorgon när jag kommer hem från jobbet.. Allt städandes som måste göras, alla kläder som måste sorteras eftersom jag fortfarande mer eller mindre bor i en väska. Det kan bero på att jag har planer på att skaffa lägenhet så fort som möjligt och innerst inne känner att det är onödigt att packa upp allting igen.. Men det kommer se bättre ut om jag gör det. Tvättning hann jag iallafall med idag, och en kvart med massagedynan tog jag mig med. Det känns konstigt med så kort helg, jag jobbade ju igår och börjar redan imorgon igen. Men med tanke på hur bra gårdagen och den här dagens förmiddag har varit så är jag ändå nöjd med den lilla helg jag fått! 

Nu ska jag kolla på lägenheter en stund innan jag ska sova! 


____
En kollega till mig igår: 
- Du måste verkligen älska ditt jobb
- Haha, vadårå? 
- Du kommer hit innan du börjar och är kvar efter du slutat.. 
____


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar