- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 16 juni 2014

Det är en sval sommarkväll och jag sitter ute och njuter av tystnaden. Klockan är snart 11 och sen jag kom hem (vid 4) har jag hunnit med lite allt möjligt. Jag råkade somna och sov någon timme, sen har jag kollat igenom en massa avsnitt Awkward så jag är ikapp, efter det blev det städning, tvättning, diskning och lite annat. Nu är det skinande rent överallt utom golven som jag tar imorgon. Jag måste ju göra något för att fördriva tiden när jag inte jobbar!

Idag var en rätt lugn jobbdag, vilket var oerhört skönt. Mitt inflammerade ben börjar bli bättre tror jag, även det är väldigt skönt. Men än gör det ont och jag är blå på foten och öm i vaden. Shit happens!

Nu ska jag tvätta bort mitt smink, borsta tänderna och sen möta mamma när hon slutar jobba. Imorgon behöver jag inte gå upp 5-halv 6 utan får lite sovmorgon! Behövligt då jag inte sovit mer än 5h/natt senaste dagarna, av olika anledningar. Igårkväll var det pga att jag låg och skrev sms med någon som var viktigare än sömn.

Jag skulle behöva lugnande till råttorna, de har alldeles för mycket energi och busar heeeela tiden! Jag antar att det blir bättre när de är lite äldre, de är ju bara 3 och 4 månader gamla.

Näej nu skriver jag bara sådär helt i onödan igen. Egentligen vill jag skriva ett långt inlägg om hur jag känner, hur frustrationen växer inom mig. Men jag väljer att inte göra det, jag väljer att hålla det inne. Igår fick jag ett sms som jag läser om och om igen, och varje gång slår hjärtat ett extra slag sådär nästan obehagligt men rätt mysigt ändå. Att en sån liten sak kan kännas så mycket..

Äsch. Tjeh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar