- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 8 januari 2012

Nu jävlar ska jag ta tag i mer saker i mitt liv.
Nu blir det inge mer rökande, och inte heller kommer jag lägga pengar på alkohol (om det inte är någonting jättespeciellt som födelsedagsfester för mina vänner och sånt). Jag har skapat ett nytt banksparkonto för tatueringspengar där jag ska sätta in de pengar jag annars hade gjort av med på onyttigheter och belönar mig på så sätt med tatueringar. Mitt mål är väl att ha råd med en liten i månaden eller så sparar jag längre för att göra någonting större. Jag har hur som helst bokat tatueringstid den 31a, så nu har jag ett mål och någonting jag ska spara pengar till. Jag känner mig själv så bra och jag vet att jag annars hade tänkt att "nej, men jag kan vänta en månad till..." Nej, min arm ska fanemig bli klar nu och jag börjar med att täcka över de bleka, skeva noterna på underarmen!
Att äta ute är det också slut med. Så farväl Piccolo Mondo, Capri och Max.
Fan vad jag kommer spara pengar på detta.

.... och nu kom jag på precis vad jag ska ha för motiv! AWESOME!
Alla gaddningarna på min arm har någonting med vem jag är och var jag kommer ifrån att göra, så jag lär väl fortsätta i samma mönster och göra någonting som visar mina kinesiska tecken och element. Kan bli jävligt spännande detta.. Åfan nu blev jag så exalterad att jag skuttar (fast jag sitter ner).. Fan att det är skitlångt kvar!
Ah well, nu känner jag iallafall jävligt mycket mer motivation till att spara pengar.

Idag när jag och Moa kom hem från mamma hade någon tryckt in en påse med hembakade pitabröd i våran brevlåda. Ingen lapp ifrån vem det är eller någonting. Jag skrev och frågade min far men han var inte skyldig.. Hmm.. Kanske är någon snäll granne? Jag vågar ju iallafall inte äta av dem förrän jag vet vem som har bakat dem. Det kan vara precis vad som helst i dedär bröden!

Jag lär väl duscha och krypa ner i min nybäddade säng.
Imorgon är det upprop och jag vill inte försova mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar