- 1990 - Falun, Dalarna -

fredag 20 juli 2012

Du är så delelelelikat, jag vill ha dig väläläläläldigt snart

10 dygn, 13h, 36min
105 non smoked cigarettes
276kr sparade!

Nu sitter jag hemma hos mamma, kom hit för en stund sen och har inte mer än käkat och plockat ihop alla mina kläder. Var här igår och tvättade men blev upphämtad inatt så jag sov hemma och promenerade tillbaka idag! Det är fredag, och det är sol för ovanlighetens skull. Men jag är ändå inte nå vidare pepp på att dra ut idag. Kanske blir det sen, kanske inte. Det visar sig! Jag är så slut.

Mamma fick nyss hem ett brev med ett par gamla kort och några gamla diabilder, samtliga på mormor och morfar. Jag upptäckte att mitt fjant-leende är ärvt från min morfar!
Min morfar var i övrigt en väldigt stilig man!


Idag är det Margaretadagen, vilket innebär att många kvinnor i min släkt har namnsdag. Jag saknar Margaretafikat vi alltid hade hos mormor när hon bodde i huset. Jag saknar det huset, jag saknar poolen! Jag heter inte Margareta längre som jag gjorde när jag var mindre eftersom jag bytte till gammelfarmors namn Carrie istället.. men jag får gratulationer ändå!

Det är ruggigt hur konstigt man mår i kroppen när man slutar röka. Yrsel och illamående, trötthet, ökad aptit, värk, you name it. Jag hoppas det går över snart! Jag vill ju inte börja tänka att det är mer värt att vara rökare än att må såhär jävla skumt!

Labyrint i högtalarna, en blå himmel i ögonvrån. Varför har inte hela sommaren varit såhär?

Alla småsaker känns mer än de gjort annars. Minsta lilla positiva grej gör mig överlycklig. Det kan vara för att jag är känsligare än vanligt, det kan vara för att jag uppskattar allt bra som händer mer nu för tiden, det kan även vara för att mitt hjärta redan är uppvärmt och är på gränsen till att koka över av lycka för minsta lilla.. Jag vet inte vad det beror på, men jag tror att det är någonting bra. Det känns så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar