- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 14 mars 2013

ekonomi schmekonomi

Hah! Behövde en rejäl kick in the ass för att sätta mig ner och plugga, och med tanken på att jag kommer få åka till min kärlek när jag är klar var nog med motivation för att jag skulle ta tag i det! Jag ringde vägledningcentrum och frågade varför jag inte hört något om de nya kurserna, och hon tyckte det lät jättekonstigt eftersom det i hennes dator stod att jag var antagen till dem. Hon ringde upp mig senare efter att ha rett ut allting och sa att de sagt till henne "för att kunna ta den här kursen behöver hon klara företagsekonomin och det tror vi inte att hon kommer göra", what..the..fuck?! Kursen är inte ens slut än, och jo, jag kommer klara den galant! Så jag fick ännu en jävla spark i arslet för nu ska jag fanemig visa dem hur fel de har. Jag förstår inte vad de grundat detta på, men hur som helst sa jag till kvinnan i telefonen att jag visst kommer klara det och det trodde hon med så nu är det no problemo längre! Hon fixade även om ordningen på mina kurser så det inte ska bli något som helst problem. Jag har precis lämnat in två skitdryga uppgifter, har hälften kvar på de sista två och sen slutprov så visst fan kommer jag fixa det.
Mamma har hjälpt mig med bokföringsuppgifter och grejer eftersom sånt pretty much flyter i hennes ådror sen många år tillbaka. När hon åkte till jobbet tänkte jag att det var lönlöst att ens försöka själv men gjorde det ändå och till min stora förvåning förstod jag så mycket mer än jag trodde! Så nu har jag gjort jättemycket själv, och jag tror faktiskt att jag gjort det rätt. Nu har jag bara en andningspaus och försöker bli av med lite energi. Mina fingrar brinner, jag är så taggad på att visa alla att jag inte alls är så lat och dum i huvudet som de verkar tro. Klart som fan att jag kommer greja det här, och sen åker jag iväg och myser som belöning till mig själv.
Imorgon ska jag låna om min bok på biblioteket och gå på cellprovsgrej sen plugga klart (om jag inte hinner klart allt idag), har iallafall ett prov som blir öppet imorgon.

Nu ska jag fortsätta plugga, det kommer vara så sjukt skönt när allt är över.

KABLAAAM!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar