- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 7 oktober 2014

Sleepless nights

Det är alltid samma sak. Varje natt. Jag kan inte somna och mellan 1 och 4 dyker de flesta tankar upp i skallen. Alla frågor. Jag är så förvirrad. Jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden tills då allt var som bäst och bara ta vara på varenda sekund. Men det kan jag inte. Det kommer jag aldrig kunna göra. Jag måste försöka blicka framåt nu och sluta älta det här, hur svårt det än är. Att det skulle ta så hårt på mig, det hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat förutspå. Bara för en vecka sen var allt perfekt. Eller, nej. Det var det såklart inte om man tänker på det stora hela. Men just då, där, för stunden. När allt var så riktigt. Just då kändes det inte som någonting annat än perfektion. Men det är över nu och så kommer det förbli. Det var mitt farväl även om jag inte visste det just då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar