- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 1 oktober 2014

Sjuksjuksjuk

Min kropp värker och jag hostar som en idiot. Den här sjukdomen har suttit i över en månad och jag är så trött på den. Dock går den i vågor så oftast är jag pigg nog att jobba men när det är som idag.. nej. Fy fan. När man jobbar med sjuka människor kan man verkligen inte vara sjuk själv. Det känns som jag har halsfluss men jag har inte ens halsmandlar så hur skulle det gå till? Öronen gör också ont och inatt när jag hostade small det till i axeln så den är pretty much död idag.
Ja, jag tycker synd om mig själv idag. Det får man göra. Jag ska känna efter en timme till och hoppas att det blir bättre annars lär jag ringa och sjukanmäla mig. Jävla skit. Det är nog med mentala grejer nu, det här kroppsliga kommer verkligen olägligt.

Jag har iallafall bestämt mig för att sluta dricka såhär som jag gör. Jag tänker jobba på helgerna istället, om det inte är något väldigt speciellt som händer. Min kropp är verkligen på väg att lägga av, olika organ tar stryk varje gång och det känns alltid som att någon hugger in en kniv här och var. Ändå är jag dum nog att fortsätta. Så nu blir det lugnt med alkoholen, jag ska skaffa bättre rutiner för sömn och mat och tids nog ska jag sluta röka. Det är mina planer nu. Jag har den senaste tiden känt mig mycket mer sugen på en cola eller redbull när jag varit ute men mina hjärnspöken säger åt mig att jag är tråkig då så jag pinar i mig en öl eller tio, för att jag känner att jag borde, måste.
Matvanorna är också ganska.. non-existing, vilket har lett till att jag är skakis JÄMT. Det var någon i helgen som sa åt mig att det kommer lugna sig efter bara några dagar av riktig och bra mat med alla vitaminer och mineraler jag behöver. Idag ska jag äta veggiekäk i form av grönsaksbiffar och ugnsgratinerad kålrabbi!
Sömnen måste också bli bättre. Min kropp har vant sig vid max 4-5h sömn/natt och det är visserligen ingenting jag lider av.. men det är inte bra. Och under dessa 5h vaknar jag ca 10 gånger, vad jag ska göra åt det vet jag dock inte. Piller är inte ett alternativ.

Men nu bäddar jag ner mig och min frossa under filten i en halvtimme till, sen måste jag försöka få i mig mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar