- 1990 - Falun, Dalarna -

fredag 3 oktober 2014

People are leaving when you need them the most and there's nothing you can do.

Den här låten går rakt in i mitt hjärta

Idag har jag haft min första fredag ensam sen... Jag minns inte ens sist det var. Jag är alltid ute och festar på fredagar, eller iallafall gör någonting roligt (eller mindre roligt). Men nu är det ändring på det och jag har spenderat kvällen ensam. Moa var här tidigare men drog efter lite skitsnack och kortspel. Jag har ätit chips & dipp, druckit cola och redbull och hängt framför tvn. Jag har även ursäktat mig för mitt beteende samt gråtit en skvätt eftersom jag inte längre kunde hålla det inne. 
Jag vet inte om jag hoppas på något slags samtal som säger att allt blivit ändrat, även om jag vet att det inte kommer hända. Det enda som händer nu är ett rent avslut, men själva "hejdå"-delen känner jag i nuläget att jag inte vill gå igenom. Det blir för jobbigt, för riktigt. Jag är för känslig. Jag är dum i huvudet som känner såhär, men det är ingenting jag kan hjälpa. 

Nu vill jag bara ha min nya kamera så jag kan göra någonting på dagarna när jag inte jobbar. Är så sjukt taggad! Djuren fick sin nya bur idag och den var så stor att de helt plötsligt ser pyttesmå ut! 
Är så nöjd med burköpet! Och apekatterna verkar också väldigt nöjda nu när de installerat sig och börjat lugna ner sig. 

Imorgon är det fest men jag ska inte gå. Jag missar en säkert skitrolig fest med cocktail-tema, limousine och findricka men jag lider inte. Jag måste tänka på mig själv nu. Mitt mål just nu är att vara nykter till halloween, om det händer något skitroligt då tänker jag dra ut men inte innan det. Om det händer något väldigt speciellt är det klart att jag kan dra ut, men inte såhär baraföratt som jag gör onsdagar, fredagar och lördagar i vanliga fall. Och när de där speciella festerna blir behöver jag inte ens dricka, det visar sig då om jag ens har något sug för det. I nuläget vill jag knappt se alkohol, ändå har jag tre plattor öl ståendes här hemma. Men men. Tacka vet jag redbull, som jag också måste minska intaget av. Just nu blir det 2-3st om dagen vilket inte är nyttigt alls. Men det blir nästa projekt! 

Nu är det någon slags film på tv som jag tänker slötitta på tills jag somnar. Finfint! Det ska bli skönt att vakna imorgon och inte vara bakfull! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar