- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 22 april 2012

Yippee Ki-Yay, motherfucker!

I fredags fick jag besök av David, fick låna pengar av världens snällaste Tobbe så jag kunde ha lite kul iallafall, och fick låna ett paket cigg av mamma. Jag och David satt här hemma en stund innan vi gick till Stoffe och drack lite öl. Sen gick David till Pitchers och jag och Stoffe till Hellmer. Jag var trött och klen i kroppen så jag hälsade på alla jag kände och sen gömde jag mig i ett hörn tills Tomas var klar med sitt jobb och skjutsade hem mig!
Igår vaknade jag med den värsta jävla förkylningen och har sen dess fått lov att snyta mig x antal gånger i minuten så jag har tagit slut på en massa rullar papper. Inte kul alls. Jag var därför asocial som få, förutom ett längre telefonsamtal med min far, och bäddade ner mig tidigt. Att sova var mer eller mindre omöjligt eftersom jag knappt kunde andas, men några timmar blev det i varje fall.
Idag har förkylningen varit ännu värre än igår, men jag har iallafall lyckats vara uppe på benen hela dagen. Moa gick precis och la sig, hon gjorde tidigare ost&skink-paj som vi båda blev mätta på. Mmh! Annars har vi mest härjat runt här hemma, dekorerat lite på väggen (heheh) och kollat på tv.

Imorgon hoppas jag på att må bättre för då blir det städdag! Det är mycket som behövs städas nu, speciellt eftersom vi var så satans jävla kreativa idag och nu har pysseltillbehör utspritt över hela vardagsrumsgolvet. Totally worth it!

Det blir även en jävla massa plugg denna vecka, och på onsdag kommer ÄNTLIGEN pengarna och jag kan handla allting som behövs. Jag slipper alltså känna mig som en uteliggare (i en jävligt fräsch banankartong) mer! Nu krävs det dock en massa sparande också, så inge shopping denna månad. Jag får försöka hålla mig ifrån det. Inte ens maaaaassa festande heller, näh!
Närmare helgen ser det ut som att det blir lite fixande med båten om vädret tillåter. Jag längtar så mycket tills vi åker ut med den, till att fiska och chilla i solen ute på sjön med ett glas vin eller en kall öl i handen.

Men nu; en dusch, lite tv och sen ett nytt försök till sömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar