- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 23 maj 2012

Pluggpluggplugg

3181 ord, en tur med mamma till fysio, en sväng till rusta, några cigg på balkongen och ett par mackor senare är klockan nu strax 6 och jag känner mig pretty much klar för dagen gällande examinationsuppgifter. Jag orkar inte påbörja en nu då jag måste slutföra den inom 6h, och då blir klockan 12 och då vill jag jävligt gärna sova om jag ska orka med någonting imorgon. Jajo, troligtvis sover jag väl inte då men man kan väl hoppas.

Det jag har gjort idag är de sista närvarouppgifterna och examinationerna; ett referat, en argumentation, en novellanalys och en essä i svenska samt skrivit om rättssäkerhet, tryckfrihetförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen, jordens resurser och globalisering i samhällskunskap. Jag är slut i händerna efter allt skrivande och bläddrande i böcker. Imorgon ska jag skriva examination på 6h i naturkunskap och 4h i engelska, sen ska jag bara skriva klart och lämna in uppsatsen i naturkunskap (det kanske jag gör redan ikväll om jag orkar) och lämna in ett talmanus på svenska. Sen har jag fredagens prov i alla ämnen och sen är jag klar! SEN ÄR JAG KLAR! Sen blir det ledighet, chill i solen och allmänt stek och lugn tills augusti. Jag längtar så mycket, och tanken på sommaren gör mig så motiverad till att få klart allting så jag faktiskt får ledigt någon jävla gång!

Shit, jag tryckte precis på ctrl+s medan jag skrev, som jag jämt gör när jag håller på att skriva uppsatser.
Jag är förstörd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar