- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 23 maj 2012

Jag drömde om idioter, tatueringar och att undergången var här.
Undergången var vacker, det var som fyrverkerier av brinnande eldklot som slogs mot marken och skapade skalv. Jag var i ett båtliknande hus med uteplats när det började, och folk skrek och sprang fram och tillbaka. Ingen kunde bestämma om det var bäst att vara utomhus och riskera att få ett klot direkt på sig, eller att vara inomhus och bli mosad av inrasande husdelar. Någon stod vid en spegel som exploderade i små små dödande glasbitar. Allt var helt jävla fucked up, men färgerna i min dröm var så vackra.

Igår var jag hos mamma och pluggade. Moa kom dit så jag fick byta om från svarta kläder till en klänning. Mamma åkte och jobbade, vi spelade kubb med grannen och fikade, jag bakade två rulltårtor, vi drack vin och gungade, snackade skit och rökte. Sen gick vi hem. Jag spenderade 9h i solen igår, och det kändes när jag kom hem. Jag började må illa och bli skakis, fick något slags solsting. Satte mig i duschen en stund, la mig och kollade på serier och somnade istället för att fortsätta plugga som tanken var.

Idag har jag iallafall alla dessa examinationer, börjar med Svenska nu. Sen går jag väl över till Shk eller någonting, jag har inte bestämt mig än. Wish me luck!, eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar