- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 21 maj 2012

Summer lovin'


Moa och jag, estetiskt och fint
Vera räknade tappade nitar i mina leggings




























Lördagen spenderades först tillsammans med Moa och Mia hemma hos mamma.
Vi lekte med blommor och fotade en hel massa

Moa gjorde en krans av maskrosor som hon sedan gav till Vera (grannbarnet). Vera blev överlycklig utav denna, även om den kanske var lite för stor för hennes huvud.

Som vanligt slutade denna eftermiddag med att mitt minneskort på kameran var fullt av bilder på oss alla tre, och likaså mitt mobilkameraalbum.
Dock har jag inte orkat lägga upp allting, och jag vet inte om jag kommer att göra det heller!




Mia och Moa <3

När det började bli kallt gick vi hem till oss igen, jag och Moa. Mia försvann åt annat håll.
Vi tog det lugnt och drack en varsin öl på balkongen och fick sen besök av Madde och Caroline, och senare även Daniel. Moa gick och la sig och vi andra satt och drack vin och hade det trevligt. Daniel fick skjutsa mig till Q8 så jag kunde hämta cigg och innan det stannade vi i garaget och kollade på Antes motorcykel.

Jag kom tillbaka hem och Madde och Caroline var kvar. Daniel drog och lite senare blev jag helt ensam och gick och la mig. Jag vaknade någon gång innan 3 av att det knackade utanför mitt fönster, och där stod Tomas! Jag släppte in honom och vi la oss och sov.
Igår fixade jag fish n. chips till frukost och efter maten och en dusch var vi pigga nog att röra oss först mot mamma för att hämta fiskespö och pengar, sen åkte vi till Tällberg och fixade lite grejer och åt en massa god mat. Vi åkte tillbaka till Falun, tanken var att vi skulle fiska på kvällen men vi ändrade planerna och köpte godis och kollade på Thor tills vi somnade istället.

Nu har jag precis kommit hem efter att ha ätit frukost/lunch med Tomas nere på koppis och även träffat Peter en snabbis. De drog iväg och jag sitter här och ska plugga arslet av mig nu när det är sista veckan innan sommarlovet! Nu jävlar gäller det.
Det positiva är att om jag failar en kurs kan jag alltid plugga om den senare, jag behöver inte betala en massa för att tenta av den. Dock blir det såklart drygare då, men ja.
Det som är viktigast att jag klarar av dessa kurser är svenskan eftersom jag ska plugga vidare på den nästa termin, vilket inte går om jag inte klarar denna, såklart. Men svenskan är mitt minsta bekymmer just nu.
Jobbigast med den här veckan är att alla examinationer släpps på onsdag. Min onsdag kommer alltså se ut ungefär såhär:
Engelska examination : 3h
Svenska examination : 6h
Samhällskunskap examination : 5h
Naturkunskap examination : 6h
och fredagen då alla slutprov släpps:
Engelska slutprov : 4h
Svenska slutprov : 1h
Samhällskunskap slutprov : 1h
Naturkunskap slutprov : 1h

Så ni ser, jag ska alltså spendera 20 h till att göra examinationer på onsdag. Hur FAN tänkte de där? Nej, såklart kommer jag få lov att göra två på onsdag och två på torsdag. Sen 7h prov på fredag. Den här veckan blir förjävlig, det kan jag lova.

Samhällskunskapsuppsatsen är iallafall klar, jag har en uppsats i naturkunskap som jag ska göra samt engelskan jag ligger efter i. Sen ska jag bara lämna in ett enkelt talmanus i svenskan, inför det muntliga efter kursen är slut. Hälften av närvarouppgifterna är klara och andra hälften ska jag göra så fort jag slutat skriva här. Som kanske märkbart glöder mina fingrar idag, så detta ska inte bli något problem.. Hoppas jag.

Det är tur att jag har någon som peppar mig, som gör mig glad och får mig att vilja ta tag i mitt liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar