- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 17 juni 2012

"Kom igen, det blir kul!"

Det är mitt nya motto här i livet, någonting som jag börjat och tänker fortsätta med att följa.
Till en viss gräns, vilken överskreds denna helg.
Mina ben gillar inte idén lika mycket idag då de är blå- och rödfläckiga och vänstra knät är trasigt.
Men jag hade kul, det är väl det viktigaste!

I fredags kom mitt älskade 80kilospaket hem till min mor tidigt på morgonen,
DHL-mannen visade sig vara en gammal vän till min far. Börjar bli tjatigt med folk som känner mina föräldrar. Ah well. Det ska skruvas och grejas, förmodligen nu i veckan, sen kan jag lägga upp en bild på'n.

Det krävdes mycket kraft och verktyg för att få in allting innanför dörren, och nu står allt i mammas kök.
Jag kände verkligen att jag borde träna lite och få muskler om jag ska hålla på med detta. Uh!
Sen blev klockan halv 1 och klockan 1 skulle jag befinna mig utanför Kristinegymnasiet för att se mina fina vänner springa ut. Jag hann precis hem och byta om och promenera ner till stan innan allting började. Sprang runt och kramade alla jag hittade, grattade och fick hjärtat uppvärmt av att se hur lyckliga och stolta de var.
Drog sen ner på systemet och tog en dryckespromenad hem till Shkumbin där det blev grillat, en massa öl och shots och ett jävla ståhej. Fruktansvärt trevligt var det, det tackar jag alla som var där för!


Jag har en massa mer bilder i mobilen, lär väl lägga upp dem någon annan dag. Där finns bilder från resten av helgen också. 
Efter vi kände oss klara med maten och drycken där vandrade vi alla tillsammans till stan och gick och firade Linus. Sen blev det rådis, kristineparken, rådis igen, pitcher's.. Ja, Det slutade som vilken kväll som helst kan man väl säga, de vanliga ställena, ungefär de vanliga människorna osv. Mycket trevligt, as always!

På lördagen satt jag hemma hos mamma och tänkte bara chilla och inte röra en fena, sen kände jag hur tråkigt jag skulle ha det och då skrev Pung och frågade om jag ville göra något. Jag sa såklart ja, fixade mig och sen hämtade han upp mig. Vi hade ingen aning om vad vi skulle göra så vi gled runt och letade efter happenings. Vi fann NADA, och Edvin öppnade inte när vi knackade på hos honom. Sen hittade vi Björn som vandrade runt, plockade upp honom, åkte till Hälsinggården och fixade Edvins nummer (eftersom jag inte hade det, Björns mobil var död och Pung var helt utan mobil), ringde honom och fick reda på att han visst var hemma, plockade upp honom och åkte ungefär 77937494 varv runt Falun innan vi bestämde oss för att åka till Rottneby och hälsa på Fellan, John och Jon en stund. Sen köptes folköl och vi åkte till David där även Alex och Chris var, drack och hade det trevligt där, drog till Pitcher's och träffade sjuuuuuukt mycket folk! Bland annat den personen jag ville träffa mest av alla i hela världen. Många leenden och fina ord, kramar och ett lugn jag inte känt på ett bra tag. När krogen stängde begav vi oss till någon efterfest hos en mycket trevlig tjej och hennes mor. Sen hem till Gurra och fortsatte efterfesta där, och sen hem någon gång innan 7 på morgonen och efter jävligt värt käk på statiol. 

Idag har jag inte gjort mycket mer än att sitta hemma hos mamma, åka hit och sitta här. Moa bjöd på pizza så jag sprang iväg och handlade käk till oss båda och jag har hälften kvar så jag funderar på om det kanske är värt att käka upp det nu, även om det betyder att jag måste borsta tänderna igen. 

Det finns bara en sak som skulle kunna göra detta moment bättre. 
Jag är nyduschad och luktar chokladduschcreme, har många avsnitt av Supernatural att kolla på, en flaska med isvatten och en helt renbäddad säng som luktar mysigt sköljmedel! Jag känner mig så mysig just nu, även om jag kanske måste ersätta den lilla saknaden jag känner med dendär tidigare nämnda pizzan.. 

Ja, det visar sig väl. Och det visar sig om jag lägger upp bilderna från helgen sen. 

Kom igen, det blir kul! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar