- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 12 juni 2012

What we can achieve with a little sense of humor

Hey, jag vet att alla älskar mina superlånga inlägg så här får ni ett!

Imorse skulle jag på möte, jag vaknade första gången vid 5 av att jag hostade. SUCK.
Var iallafall vaken när Moa drog till jobbet, sen somnade jag om igen och vaknade 8. Mötet började halv 10 och jag kände att jag aldrig skulle palla det, så jag ringde och sjukanmälde mig. Detta möte var inte bråttom så det gjorde ingenting utan de sa bara att jag skulle krya på mig och höra av mig när jag är frisk för en ny tid. Brah.
Men jag hatar verkligen att känna mig sjuk, trots att jag egentligen borde ligga nerbäddad och kurera mig. När jag inte har någon som tar hand om mig känns det ovärt eftersom jag ändå lär hämta te, mat och grejer själv. Jag trodde att jag skulle få slippa dessa halsproblem efter operationen, men nu är det iallafall mycket lindrigare än det var förr i tiden då min hals inte kan svälla upp på samma sätt och alltså låter mig svälja normalt hur ont det än gör och hur mycket det än kliar. Så ja, det är väl positivt.. I guess?
Nu har jag iallafall tagit en lång dusch och lekt hemma-spa, och nu ska jag diska och laga ihop någonting att äta. Min hatkärlek till mat är så löjlig. Jag kör ofta på egen-utpressning vilket går ungefär "du måste ta tag i detta innan du får laga mat och äta", och detta gäller oftast diskningen. Det är dessutom roligare att laga mat i ett rent kök, även om det bara skulle vara något enkelt. Idag tänker jag dock äta lövbiff, strips och vitlöksdressing. Kanske lite bacon också om jag verkligen är stolt över mig själv. Okej, så överdrivet är inte mitt beteende. Klart kvinnan ska ha bacon!

I lördags var det Seaside. Alla människor betedde sig som riktiga jävla stolpskott och såklart tog ingen hänsyn till att jag mådde nog dåligt redan och inte skulle pallat EN som började tjafsa, utan jag fick 4 stycken som jag ungefär samtidigt skulle försöka förklara missförstånd och helveten för medan de skrek eller ignorerade mig. Det blev för mycket, jag blev less. Så förmiddagen därpå åkte jag tillbaka till Floda med Jerry. Vi fick hemmagjorda hamburgare hos honom, träffade folk, drog ut och fiskade och sen skulle pöjcharna spela volleyboll även den dagen, så jag satt och kollade på, njöt av solen och lät myggorna kalasa på mitt blod.

Igår kom jag hem ruggigt tidigt på morgonen, åkte hem till mamma och sov en stund så min dygnsrytm skulle bli vad jag är van vid (dvs helt jävla fel!), sen ringde jag samhällskunskapsläraren och hade betygssamtal, fick G vilket var det jag siktade på. Förklarade att jag visste exakt hur jag skulle betett mig för högre betyg men att jag hade varken tid eller energi till att göra det. Sen kom Moa och hälsade på, vi satt som två deghögar och pratade på uteplatsen över några cigg medan det regnade och mullrade sådär sommarmysigt, sen ringde jag min lärare i svenska och hade muntligt framförande + betygssamtal, fick ett VG och en massa beröm för mitt språk och för hur intressant det tydligen är att läsa det jag skriver. Not bad, not bad at all.

Igårkväll kände jag mig helt förstörd, jag kan mycket väl haft feber och mitt huvud dunkade och var jobbigt. Jag och Moa satt framför varsin dator med tvn på i bakgrunden (som vanligt) och försökte hitta min framtida kärlek på internet. Det gjorde vi också, och förhoppningsvis är denne hos mig om några dagar om ingenting går fel. Om allting går rätt kommer jag bli överlycklig då jag äntligen kommer ha någon som underhåller mig och ger mig exakt de kickar jag behöver när jag blir nedstämd. Jag hoppas att vi kommer överrens. Det står ganska klart redan från början att denne inte kommer ge mig frukost på sängen, hålla om mig under en dålig film en regnig höstdag eller koka te när jag är sjuk. Men det gör faktiskt ingenting, det finns så mycket annat som väger upp det ändå! Som t.ex. att jag har fria händer när det gäller styling! Jag tror att vi kommer gå bra ihop, som själsfränder fast ännu bättre.

Och för de som tagit sig till slutet av denna text, här får ni en apa som jag dör varje gång jag ser

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar