- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 28 augusti 2012

Nunc scio quid sit amor

Har ju glömt av detta de senaste inläggen;
49 dygn, 10h, 41min
494 non smoked cigarettes
1300 kr och 2dygn, 1h, 24min sparade

Det är Tisdag, jag är trött och jag är mitt inne i mitt pluggande. Imorgon klockan 23:59:59 är det deadline på dessa frågor om religion, 2-3 frågor om varje ungefär. Jag har svarat på de om judendomen även om jag inte är helt nöjd med mina svar. Jag värmer upp hjärnan, ordförrådet samt fingrarna genom att skriva ett inlägg här, sen är det dags att köra igång med start på kristendomen. Det är lustigt hur jag alltid tänkt att jag har mer eller mindre koll på hur religionerna i världen fungerar, men det är så mycket mer och så mycket djupare än vad jag trodde och tänkte. Det är mycket jag inte tidigare visste (kanske läste om på högstadiet men därifrån minns jag inte ett skvatt), och det är mycket jag blir fascinerad av att läsa om. Jag kanske äntligen har växt upp, jag kanske äntligen börjar ta in saker som tidigare inte var minsta lilla intressant i mina ögon.

Jag har inte skrivit här sen i onsdags så jag lär väl börja där med att slänga upp en bild på tatueringen, och fortsätter därefter berätta med både bilder och text.

Detta är alltså en av de två jag gjorde, den andra är så liten så den är det ingen idé att lägga upp bild på.
På Onsdagkvällen blev det Pitchers med en massa folk, Stålis spelade och jädrar så duktig han är! Sen blev det Etage med Mia och Markus, en massa drinkar och cider och allting slutade med en efterfest och hemgång någon gång kring 5-tiden. 

Mia var btw på Mallorca häromveckan och kom hem med en present till mig och Moa.

I Torsdags var jag sängliggandes, inte pga alkoholen från dagen innan utan pga mer personliga och smärtsamma problem. Det finns inte så mycket att säga om det, jag sov i princip hela dagen.

På Fredagen satt jag och Moa på balkongen hos mig, drack några öl och cider och hade det trevligt. Jag skrattade så jag grät och förstörde allt smink. Totally worth it. Sen gick vi hem till Peppe där vi stannade en väldigt kort stund innan vi drog till våra varsina hem och sov.

På Lördagen var jag, Moa och Daniel och kollade in det nya stället med affärer uppe vid regementet. Där ligger nu Rusta, Jysk, Granngården, Arken Zoo, ÖoB, Lager 70 och säkert något mer som jag inte minns.
Sen drog vi hem till Patrik, hämtade släp + Patrik och Ante, åkte hem till min mor, hämtade soffa och tv, åkte hem till oss, köpte pizza, käkade och började dricka öl vääldigt tidigt.
Både Patrik och Moa drog iväg en stund och jag, Daniel och Ante hade picknick i solen med en groggkanna, musik och några öl. Sen drog vi in igen, Patrik kom tillbaka, Moa kom hit med Madde, Victor, Maria, Rickard, Roxanne och en massa andra dök upp. Sen gled vi ner på stan, jag och Victor fick lov att ha ett långt samtal med polisen, gick till Rådis, drog med Patrik till Etage, fick inte komma in, gick in med Victor istället, träffade Offe, Jos, Alex och en massa annat strött folk, satt utanför Maestro ett längre tag när krogen hade stängt, gick hem. Ja, något sånt.
Att komma ut från Etage var en jävla kamp. Folk slogs i kön till garderoben, jag blev mosad och någon slet sönder mitt öra.

Söndagen började med att jag städade upp alla burkar, flaskor, pizzakartonger och spelkort som folk hade kastat runt i hela vardagsrummet. Resten av dagen spenderades i stillhet med tv, chips och sällskap av Daniel och Moa.

Igår städade jag upp lite till och tog hand om all den jävla disk som hade letat sig ut från skåpen i köket och ner i diskhon och över hela spisen och diskbänken. Det såg ut som att vi skulle lagat 10 olika middagar till 50 pers, ungefär. Sen fick jag sms av Gustav från Göteborg, han skrev att han skulle komma till Falun några timmar senare! Jag hörde av mig till Mia, fixade iordning mig, gick ner till stationen och mötte upp honom och Mahal. Gick en sväng på stan och förbi systemet, landade i Kvarnparken med en massa öl och en gitarr, Liv kom och gjorde oss sällskap, vi åt pizza och gick sen till Bojsenbeach där det var flera hundra personer.

På stranden var det skön stämning så länge solen lyste. Det fanns en DJ, det var fullt av nya studenter och alltså nästan bara nya ansikten. Men efter ett tag fick jag nog av människorna jag träffade på och ville hem. Offe och Alex kom och hämtade mig och Mia och följde med upp till lägenheten en stund. När alla dragit kände jag verkligen att jag fått nog för dagen och bäddade ner mig.

Idag flyttar Mia till Örebro och det ogillas extremt mycket.
Klockan är 10 över 10, jag har fått i mig frukost för längesen och solen skiner. Men det är dags för mig att plugga, jag orkar inte göra allting i precis sista sekunden som jag brukar. Och speciellt inte första uppgiften!
Eftersom jag var sjuk förra veckan har jag ännu inte varit till skolan och upplevt min första lektion, men det ska jag göra på torsdag.

Det är nog dags att jag börjar ta det lite lugnare. Och nu känns det inte som att jag behöver skriva på ett tag igen, men det lär jag nog göra ändå. Men, farväl så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar