- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 21 augusti 2012

Tisdaaag

Usch, jävla skitdrömmar.

Idag gick jag upp klockan 8, tog på mig de närmsta och slappaste kläderna jag kunde hitta och gick till tvättstugan och bokade tid. 10-14 ska jag springa fram och tillbaka med kläder och andra tygstycken, och såklart fick det därför lov att börja regna. Jag tror att jag hade tvättat oftare än 1 gång i veckan om tvättstugan legat i samma hus som vi bor i, men det gör den inte. Man får lov att gå runt och ner till huset bakom och somsagt öser regnet verkligen ner nu.
Klockan är nu kvart i 9 och förutom att springa ner till tvättstugan har jag även hunnit bädda ur sängen, sortera kläder efter färg så det blir lättare sen, lagt allt i påsar och radat upp i ordningen jag ska tvätta (jag är petig med det där, så jag inte har två olika maskiner där något behövs tumlas osv, jag planerar jävligt noga.) och lagat en frukost bestående av te, äppeljuice och havre/quinoa-gröt med tillsatta rostade och saltade sojabönor.
Havre är bra eftersom det innehåller en speciell fiber som gör att näringsupptaget i kroppen blir mycket jämnare och fungerar blodsockerreglerande. Det innehåller också protein som jag igår lärde mig av en kille på fysio center att "om fett är 1 i mättnad på en skala är kolhydrater 2 och protein 4", alltså håller mättnadskänslan i sig längre och efter en skål havregrynsgröt känner man inte för att småäta de närmsta timmarna.
Quinoa har också en hög halt av protein och ett högt näringsvärde samt naturliga fettsyror, mineraler och vitaminer. Det säger ju sig självt. Jag har dock någon gång ätit quinoa istället för ris och det var inte riktigt min grej. Man kanske vänjer sig.
Sojabönorna jag hade i innehåller lika mycket mineraler och proteiner som kött och är därför en stor anledning till varför vegetarianer äter mat gjord på sojaproteiner. Bodybuilders och såna äter/dricker också väldigt mycket sojabaserade saker pga dess höga proteinhalt.
Så nu har jag delat med mig av det, min frukost är så extremt jävla nyttig!



Igår hade jag en hektisk dag. Efter frukost och allt på morgonen gick jag ner till stan på informationsmöte som började klockan 9. Strax efter halv 10 var det klart, jag gick ner på stan och satte mig en stund och njöt av tystnaden och gick sen på nästa möte som var kvart över 10. När jag kom ut från Lernia, som alltså är min skola, funderade jag var jag ställt min cykel. Det tog inte lång tid innan jag insåg att jag inte ens äger en cykel. Smart, bra. Shit. 
Sen förväntades det ju under den morgonen att jag skulle befinna mig på två informationsmöten samtidigt. Jag har löst detta nu så jag slapp få frånvaro från den jag missade.
Sen gick jag hem, lastade ur och i väskan, gick till konsum och köpte en lätt lunch bestående av tacopaj och red bull, gick hem till mamma och åt. Åkte med henne till fysio, åkte och handlade, åkte hem och slängde ur alla varor, åkte till mamma och slängde ur hennes varor, åkte till Hilding, hittade hylla och grejer åt mamma, åkte hem till henne och lastade ur det, åkte hem till mig igen och mätte och skrev, åkte till Jysk för att upptäcka att de "flyttar den 20e augusti", åkte till det nya stället som tydligen inte öppnar förrän 23e, åkte hem igen, duschade och smorde in mig med mitt nya body butter som luktar creme brulee (lol). 
Sen fick jag äntligen sitta ner och ta det lugnt ett bra tag! Jag ville börja plugga men den första uppgiften gick inte ens att öppna förrän idag (jävla nya system). 
Senare på kvällen fick jag besök och inte långt efter det bäddade jag ner mig och somnade till slut. 

Nu ska jag äta upp min frukost med lite naturgodis och blå burn som efterrätt och sen springa ner med sängkläder och bäddmadrasser till tvättstugan. De senaste dagarna har det luktat som att någonting dött i min säng. Det kan också vara mina tvättkläder som ligger under sängen. Därför blev det akut med att tvätta nu och går det inte över är det väl någonting som krupit in och begått självmord i själva sängen. Usch. 

Jag lär sluta skriva så jävla mycket. Det är tur att pluggandet är igång nu och jag får skriva av mig!
Yay! Dock.. religion.. Fan. På torsdag ska jag ha min första lektion i klassrum sen jag slutade skolan Juni 2008. Det är jävligt spännande. Jäävligt!

Btw, imorgon ska jag tatuera mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar