- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 18 oktober 2012

Parken Zoo i Eskilstuna - djurparken från helvetet

Idag är jag förbannad på Parken Zoo och dess ledning, precis som många andra efter att ha sett gårdagens inslag i Kalla Fakta. Dessa tre bilder på djurparkens vita tigrar, afrikanska vildhundar och pumor är några av de bilder jag tog 2007 när jag var till Eskilstuna med pappa, Lissi, Robin och Maja. Nu har jag fått se samma djur ligga döda på varandra i en hög i en jävla fryscontainer. Det är så sjukt och det gör mig så jävla illamående. Hur fan i helvete kan någon som är så fullständigt jävla inkompetent och helt utan någon som helst kunnighet få vara djuransvarig, och hur kan sånt här tystats ner och dolts så bra? 
Det spelar egentligen ingen roll att djuren är utrotningshotade, även om det gör saken lite värre. Att döda friska djur för att få plats med andra mer attraktiva djur, eftersom de inte orkar vänta på att en annan djurpark kan ta emot de gamla, är sjukt. SJUKT. Det är helt jävla absurt. Det handlar inte om en jävla soffa eller ett köksbord som man slänger på tippen för att få plats med en nyare och fräschare möbel. Det är en levande varelse. En frisk individ med ett bultande hjärta, fungerande sinnen och en hjärna fylld med minnen. Att sen dessutom ljuga om det och påstå att djuren har blivit flyttade, trots att de ligger i en stor frysbox på området (tillsammans med döda hönor som används för att utfodra djur) är sinnessjukt. De har även använt de utrotningshotade och avlivade bongoantiloperna som mat till rovdjuren. 
Vad fan i helvete är det för fel på människor!? 
Jag tyckte om Parken Zoo i Eskilstuna. Nu gör jag det inte längre, inte ett dugg. 
Jag hoppas verkligen att de antingen lägger ner parken helt och hållet och skickar djuren till bättre ställen där de kan må bra och leva så länge som de är menade att göra, eller att de sparkar den där jävla Helena Olsson och resten av idioterna som styr och ställer där och istället tar in kunnigt folk och styr upp allting. Dock tror jag inte att det skulle göra någon skillnad med tanke på hur många som nu bojkottar parken pga detta. 
Skitförbannad är jag, arrrghh

Vila i frid, ni vackra skapelser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar