- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 27 november 2012

i te requiret assiduissimi

Jag skriver för tredje gången idag. Rekord tror jag. Men jag måste skriva av mig! .. Trots att jag verkligen inte har någonting att skriva om.

Idag har jag varit och handlat och lagat och ätit middag med Moa. Oxfilé, klyftpotatis och tzatziki.


Efter middagen lekte hon, jag och mamma med cernitlera. Mamma var väl den enda som var helseriös. Jag gjorde en fatrat, Moa en liten bakelse och en.. efterbliven militär med mustasch? Mamma däremot, hon gjorde fina stenar till smycken. Hon är mycket mer händig än vad jag är, det är orättvist.


Jag betalade även räkningar idag, upptäckte att jag faktiskt inte blev av med precis alla mina pengar! Det betyder att jag kan köpa julklappar, iallafall ett par stycken. Typ till mamma!

Imorgon ska jag åka hem, efter att ha bott hos mamma i 1½ vecka. Då ska jag städa, dammsuga, skura golv, dammtorka, vattna blommor, plocka in i garderoben, bädda nytt i sängen och om jag orkar kanske skura lite kakel i duschen! Och sen blir det plugg veckan ut, även i helgen.

Och sen var det väl inget mer att skriva idag tror jag. Jag försöker att inte tänka så mycket. Ju mindre jag tänker efter, desto mindre känner jag och just nu vill jag verkligen inte känna någonting.
Fokusera framåt, klara studierna, komma in på en bra utbildning, flytta ifrån den här jävla hålan.

Dags att kanske läsa lite och sova. Adiós.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar