- 1990 - Falun, Dalarna -

tisdag 27 november 2012

Nu är det tisdag, det innebär att jag (inräknat idag) har 4 dagar kvar på kursen i Svenska. Så på fredag har jag slutprov, på måndag är deadline för den sista uppgiften och senast 10 dagar efter kursslut (såvida min lärare rättat och godkänt alla mina uppgifter) har jag betygssamtal och en muntlig presentation. Och på måndag börjar kursen i historia, även den på 5 veckor. Och sen börjar engelska på 5 veckor direkt efter det, och sen företagsekonomi. Sen vet jag inte vad nästkommande kurser blir, jag har inte riktigt bestämt mig än.

Jag har bott hos min mor i 1½ vecka nu, gömt mig från omvärlden. Jag ska väl flytta hem igen snart, så fort jag känner att det är värt det. Här finns iallafall mat och sällskap när jag vill.

CSN är dumma i huvudet så jag har fått skitlite pengar den här månaden, jag tror att det iallafall räcker till mina räkningar. Jag hoppas det. Sen är min far så fin så han erbjudit sig att hjälpa mig med matpengar. Bästa pappsen! Men detta år blir det inge julklappar till folk och inga roliga decemberaktiviteter.

I lördags var jag faktiskt ut, och jag hade rätt kul trots att jag knappt kommer ihåg vilka jag träffade och vilka jag i veckan bara drömt att jag träffat. Alla mina tankar, minnen och dagar smälter ihop till ett stort trassel. Jag måste komma på något sätt att reda ut allting på, om det finns något sådant sätt. I dunno. Jag måste få lite ordning på min hjärna.
Hur som helst, Moa kom hit och vi gick till Dahlman och drack öl och groggar med honom och några av hans jobbarkompisar. Det var gifta män med barn, några av dem var födda på 70talet och de gissade att Moa var 22 och att jag var 24. Win. Hah! Det var rätt skönt med människor som inte visste något om en, som inte hade en aning om vem man var eller vad man hade varit med om.

Näe, jag ska väl ta och läsa den där boken jag ska skriva essä om kanske! Jag måste iallafall hem idag och hämta mina räkningar så jag kan betala dem. Sen kanske jag åker hem på riktigt imorgon eller något.

Om 19 dagar fyller jag år och jag kunde verkligen inte bry mig mindre.

Shift + delete, no turning back

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar