- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 1 juli 2013

Skåneee

Jag hade en helt fantastisk helg med mannen i mitt liv. Efter han jobbat klart i fredags packade vi våra väskor, hoppade in i bilen och åkte söderut. Vi anlände i våran hyrda stuga på Barsebäck camping framåt kvällen, efter ett stopp i Gränna, checkade in, åkte och handlade, lagade och åt mat och åkte sen till Malmö. Därifrån tog vi tåget till Köpenhamn! Det går inte med ord beskriva hur underbart nattlivet var där, alla var ute i stan, från barn till gamla. Det var så fint överallt och alla var glada och trevliga! Vi besökte Christiania, vilket var en riktig upplevelse. Dock får man ju inte fota där så den enda bilden jag har är från ingången. Jag upptäckte att jag förstod danska bättre än jag någonsin trott och allt var frid och fröjd.
Efter några timmar tog vi tåget tillbaka till Malmö och åkte till Barsebäck, fotade lite i natten och sen gick och sov!
Dagen därpå åkte vi runt och kollade olika saker i Skåne, kring Landskrona och Löddeköpinge. Jag köpte lite nya kläder ocv vi besökte en stor djuraffär där vi fick gå in till kaniner, får, getter och en gris. En get ställde sig på grisen vilket var något av det mest udda jag sett.
Vädret var sämst så det blev inge bad eller solning, men det funkade ändå! När det var uppehåll tog vi en relativt lång promenad längs havet och en hamn vid campingen vi borde ha bott på och på kvällen blev det mest lugnt och stilla mys i stugan tills vi somnade.
På söndag städade vi upp i stugan, checkade ut och åkte hemåt. På vägen hittade vi ett älg- och bisonsafari som vi besökte. Där fick man åka 3km i skogen i en inhängnad full med älgar och amerikanska bisonoxar. Suveräänt!

Lätt bästa helgen på länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar