- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 6 november 2013

Tårta!

Jag blir så sugen på tårta när jag läser aftonbladet om hur synd det är om Jimmie Åkesson.
Sen 2001 har ett antal politiker och även kungen blivit attackerade med tårtor. Om ni frågar mig är det en jävla waste på tårta.
Jag undrar även om det var köpta eller hemmabakade tårtor, hur mycket tid som lagts ner på dem. Marsipan eller inte? Vaniljkräm? Smak på sylten? Är det viktigt när man ska tårtattackera någon eller tar man liksom första bästa? Och går man verkligen till ica och köper ingredienser med tanken "det här passar perfekt i en folkvald politikers nuna!"
I dont know! Om jag skulle kasta en tårta på någon skulle jag välja Pernilla Wahlgren för hennes uppförande på tv igår. Eller Gunilla Persson, hon skulle behöva lite sötma.

Idag hade jag min första lektion sen skolan flyttade. Idag tog det 20 minuter att gå hem istället för 5 som det tog förut. Men det gör ingenting. Promenader är bra! Fick ju skjuts dit också. Men imorgon lär jag få gå både dit och hem.

Tacosrester till lunch idag, sen lite vila tills mannen kommer hem igen! Finfint.
Fick min mamma att posta en skjorta och en kam också, sånt där behövligt. Hittade en skjorta hos henne som jag ångrar såå att jag inte tog med. Men imorgon eller på fredag har jag den ju! Greeeeejjt.

Superröd i skallen nu också. Feels great.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar