- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 18 juni 2014

Jag tog precis den längsta och skönaste duschen på länge. Nu är jag fräsch och snygg ifall stiliga manssköterskor dyker upp på mitt jobb och lär mig koka ägg imorgon igen! Det var två mycket trevliga sköterskor jag fick jobba lite med idag!

Imorgon jobbar jag 14 timmar, om jag inte tyckt så bra om mitt jobb, mina kollegor och alla brukare hade jag lagt mig i fosterställning och gråtit nu. Men på något sätt ser jag ändå fram emot att spendera morgon till kväll på jobbet. Nog för att det är skönt när man slutar och får åka hem på dagarna, men samtidigt känns det som när man är tvungen att gå ifrån sina vänner just när man har som roligast.

Idag hämtade min mor mig på jobbet och vi åkte och köpte mat till helgen. Jag ska grilla (om vädret tillåter) flintastek och ha bakad potatis och bearnaisesås till. Lite senare på dagen åkte jag in till systemet också, så jag kan roa mig själv på något sätt på midsommar! Förhoppningsvis hittar mina fina Flodavänner på något kul på kvällen som jag kan dra med ut på. Annars blir det en lugn kväll i stugan med mamma och råttorna.
I övrigt har jag nästan inte gjort någonting idag. Jag lagade lite matlåda till morgondagen, ugnsstekt lax och ris. Morgondagens andra matlåda blir kyckling.

Klockan är nu 9 och jag ska ta en kopp te, krypa ner i sängen och kolla på Ink Master tills jag somnar! Som sagt tycker jag verkligen om mitt jobb men det ska bli såå skönt med fyra dagar ledighet, det är behövligt. Jag jobbade tisdag-torsdag och hann knappt pusta ut på fredagen, sen jobbade jag lördag, söndag, måndag, hade delegering igår, jobbade idag och så blir det långpasset imorgon. Ledigheten kommer verkligen lägligt. När jag börjar på tisdag igen kommer jag ha så mycket ny energi och uppvilade ben!

Nej, jag skulle somsagt sova nu. Eller ja.. försöka sova. Jag hoppas att jag får drömma något fint inatt. Jag kanske ska testa det där med sju blommor under kudden på fredag, men jag är rädd att bli besviken.

Nighty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar