- 1990 - Falun, Dalarna -

lördag 26 juli 2014

Kusinhäng och hoppbackar

Åh herregud.. Var ska man börja?

Min fredag var lugn till en början, jag hade god tid på mig att göra mig iordning (vilket var onödigt eftersom jag ändå svettades bort sminket under dagen). 



Johanna och Victor kom och drack kaffe och myste med råttorna, sen hämtade vi Alex och åkte till Borlänge. Jag och Johanna var tjejiga och sprang runt på alla affärer vi kunde hitta, köpte kläder och smink, ångrade köp och lämnade tillbaka och fick skavsår på fötterna. Vi käkade lunch med killarna och när vi ansåg att vi var nöjda med våra inköp åkte vi till norra backa och handlade diverse nödvändigheter (typ halva Systembolaget) och efter 5 åkte vi tillbaka till Falun. Vi drog till Johanna och bytte om, sen till Ulle och åt tacos och förfestade. 


När det äntligen slutat vara så äckligt varmt gick vi till kålgårn där James hade musikvideoinspelning som vi blev med i eftersom vi ändå var där. Efter det tog vi taxi till Bergalid till en hemmafest, den var ingenting för mig så jag ringde taxi igen ganska direkt och fick åka med samma chaufför ner på stan. Mötte upp Albert och hans vänner, gick på rådis och var bäst i världen ungefär, tyckte jag själv. Träffade både nytt och gammalt (och snyggt) folk och hade skittrevligt. Efter krogen stängde mötte jag upp Erik och Tobbe som ville göra något häftigt, så vi hamnade längst upp på högsta hoppbacken och hade efterfest där. 
(Tobbes bild)

Jag blev skjutsad dit och tillbaka till stan på styret på Tobbes cykel och på ramen på Eriks, skitläskigt! Väl framme i stan igen, strax efter 6, ringde jag taxi och fick åka med samma chaufför för tredje gången! Bästa chauffören ever! 

Åkte hem och sov i några timmar, vaknade och mådde förvånansvärt bra, åkte och hämtade mina grejer hos Johanna och nu är jag hemma igen. Nu väntar dusch och färgbomb, och senare ska jag ut och äta med Caroline! Ikväll blir det nog dock lugnt, men så säger man ju ofta.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar