- 1990 - Falun, Dalarna -

fredag 4 juli 2014

Jag har funderat på en sak.. 
Är amerikaner verkligen så romantiska och kärleksfulla som de är på film, eller är det ett trick från de amerikanska filmskaparna för att få resten av världen att tro att det är så? 
Jag gillar inte att titta på kärleksfilmer, men jag gillar ändå tanken på filmromantik. Jag vill också bli sådär "swept away", få buketter med rosor och klä upp mig för en date jag blivit utbjuden på. Men är det ett påhitt för att göra filmer bättre eller finns sådana killar på riktigt? Är det så att det finns sådana svenska killar, men att jag bara inte träffat någon än? Eller är svenska killar helt romantiklösa? Visst har jag varit med om en del mer eller mindre romantiska grejer från killar, men just det här.. "typiska" som man ser på film, att nästan bli dränkt i kärlek, händer sånt på riktigt? 
Om det finns på riktigt kommer jag inte tro på det förens det händer mig. 


Så, ja. Jobbhelg. Jobbade 13-19.30 idag och imorgon kör jag ett pass från 14 till 22. På söndag jobbar jag dag sen är jag ledig på måndag, woho. Sen jobbar jag tisdag-torsdag och sen väntar leeediiig helg! Så skönt! Jag hoppas det blir sånthär väder nästa helg med så jag också får njuta lite av solen, det blir inte mycket sånt på jobbet. 

Nää fortsätter min mysfredag i ensamhet, tjopp. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar