- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 25 april 2012

Cashflow!

ÄNTLIGEN! Det första jag gjorde var att betala alla räkningar (utom hyran som betalas om ett par dagar) och sätta undan lite sparpengar. Jag gick och la mig tidigt igår men somnade inte tidigare än vanligt. Typiskt. Vaknade 10 över 6 imorse, hur pigg som helst. Borde nästan gått upp då men det gjorde jag inte. Jag snoozade och låg och vände och vred på mig och ringde mamma några gånger för att se till att hon också kommer upp. Nu är jag iallafall uppe och härjar som sagt, har klätt på mig, städat och bäddat sängen, tagit morgonens första cigg och sitter och äter någon slags frukost. Nu ska jag snart fixa iordning mig så jag kan koncentrera mig på att endast plugga tills jag ska åka och handla om några timmar (om mor nu lyckas komma upp detvillsäga).
Jag känner mig extremt hurtig, energifull och glad. Jag vet inte vad detta beror på, men den enda förklaringen jag har är att någon bröt sig in inatt, utan några märken på varken dörr eller fönster, och stoppade ner lyckopiller i mitt vattenglas. Jag känner mig speedad. Insane.
Det kanske är för att det faktiskt känns som vår på riktigt idag. Solen skiner, fåglarna kvittrar, jag ser inte ett enda spår på marken som visar att den en gång varit täckt av snö.
Jag gillar sånadär spel då man bara ska göra en mängd quests, lösa gåtor osv. Därför spelade jag Mystery Trackers igår och klarade både spelet och bonusgrejen så nu har jag ingenting att spela längre! Jag vet inte hur många timmar jag satt med det där. Tur att mitt minne är så kasst att jag faktiskt lätt skulle kunna spela det igen utan att minnas vad fan man faktiskt ska göra.
Nu ska jag äta klart, sminka mig och som sagt plugga! Ska ringa mamma igen så hon går upp också.

Jag önskar att jag alltid kunde vara på det humör jag är på nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar