- 1990 - Falun, Dalarna -

onsdag 25 april 2012

Produktiv dag!

Mamma kom upp till slut, jag fick i mig frukosten och lyckades göra mig iordning. Moa likaså! Vi blev upphämtade och åkte till Rusta där jag köpte en matta, ett bord och två stolar till balkongen. Sen åkte vi till Ica Maxi och handlade en massa mat och grejer. Eftersom jag räknade med att bord + stolar skulle gå på 600 kr men hittade ett finare för 400 och maten blev billigare än väntat blev jag idag av med mindre pengar än jag trodde att jag skulle bli! Rätt jävla bra om jag får säga det själv! 
När vi kom hem plockade jag in alla matvaror och sen började jag packa upp alla grejer och skruvade ihop bordet. Sen placerade vi ut allting och satte oss och fikade i den lilla solen som kollade fram lite då och då. Såklart kunde vi inte få en riktigt skön och solig dag just nu när man faktiskt kunde hänga på balkongen på riktigt men.. Ja, det kommer fler dagar! 
När det blev för kallt gick vi in och satte oss i vardagsrummet. Jag började skriva på min uppsats i samhällskunskap och när jag kommit strax förbi hälften bestämde vi oss för att ta en promenad. Vi gick till Max, köpte mat och satte oss i en park och åt. Sen promenerade vi hem, kollade på svanarna i Tisken, gick upp för en nästan 90° brant backe, blev anfådda så vi fick lov att vila och kom sen äntligen hem. Jag fortsatte skriva på uppsatsen (som snart är klar) och sen kom Joel förbi och hämtade min ritplatta som jag är så jävla snäll att jag lånar ut trots att jag är så rädd om den! Heeehh.
Nu har Moa gått och lagt sig, jag ska skriva lite mer på uppsatsen om en stund (den handlar för övrigt om marknads- och planekonomi, frihandel, finanspolitik och lite sånt, vilket jag faktiskt finner väldigt intressant!) men först ska jag ta en dusch.

Jag vill ha riktig sol på morgonen snart så att jag kan sitta på balkongen och äta frukost i morgonrock! 

Så, nu bjuder jag på lite bilder också!
Sista balkonghänget utan möbler.
Och voilá! 
Palmfan fick komma ut en stund också, yeh!
Den ska ut på riktigt när det är varmare. 
tjarå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar