- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 14 maj 2012

Det känns som att jag ser ut som en smurf. Blåmärken överallt!

Idag tänkte jag gå upp tidigt. Jag vaknade vid 8, sen snoozade jag till strax innan 11. Varje gång larmet ringde tänkte jag hur lång tid det var kvar tills jag skulle behöva befinna mig i stan, och upptäckte att det bara hade varit onödigt att gå upp för tidigt eftersom jag inte skulle ha någonting att göra egentligen.

Jag började dagen med en cigg på en jävligt blåsig balkong och med Tomas i telefonen. Jag kom in, la på, ringde mamma så jag kan få skjuts till stan och sen startade dagen på riktigt.
Jag försöker nu få i mig ett par knäckebrödsmackor efter att ha ringt runt till olika människor, suttit i telefonkö, bokat möten, fixat och donat. Snart drar jag mig in mot stan där jag först ska fixa på vux med studierna i höst och sen vidare till kopparstaden för att lösa lite lägenhetsproblem. Efter jag är klar blir det hem och plugga stenhårt idag, imorgon, i övermorgon.. hela denna veckan, och hela nästa vecka. När nästa vecka är klar ska även jag vara klar så nu är det en massa hets! Jag vet inte hur jag ska lägga upp plugget dessa veckor än, men jag tror att jag helt enkelt ska ta ett ämne i taget och göra klart allt i det innan jag går vidare till nästa.
Nästa vecka har jag slutprov i alla ämnen också, huhh!

Men nu lär jag fixa iordning mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar