- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 14 maj 2012

Hets!

Okej, det gick väl inge bra på naturkunskapsprovet nu heller. På det nya alltså, men det är bara att göra om. Ska skriva ett mail till min lärare nu på en gång!

... Och sådär, då var det gjort!

Jag har skickat iväg min allra sista skriftliga uppgift i Svenska för denna termin. Under betygssamtalet sen efter kursen ska jag hålla ett tal om någonting, det är inte så krångligt. Så svenskan är klar nu, förutom närvarouppgifterna.

Engelskan har jag en grej jag måste lämna in denna veckan, plus ett muntligt framförande.

På samhällskunskapen har jag ett par enkla kompletteringar som ska göras, annars är allt so far klart.

I Naturkunskap ska jag bara göra om provet, vilket alltså är frivilligt, sen är jag klar där med.

Och med klar menar jag alltså vad som skulle gjorts tills NU.

Sen har jag examinationer, slutprov och sista uppsatser tills nästa vecka + betygssamtal därefter.
Det ordnar sig. Det är bara jävligt mycket just nu, men det ska gå om jag verkligen sitter ner och pluggar stenhårt den här sista tiden. Sen är jag ju faktiskt ledig under sommaren!

Jag hade tre problem utöver studierna och alla de problemen gjorde mig stressad och nedstämd. Idag ringde jag ett samtal och löste det första problemet (det ekonomiska) vilket slutade som jag ville och med ett möte i början av Juni. Sen fixade jag det andra problemet, vilket var allting inför studierna i höst. Det gick bättre än väntat och höstens studier kommer garanterat gå bättre än vad det gjort nu. Jag kommer plugga ett ämne i taget, varje ämne i 5 veckor. Istället för att plugga 20 veckor och allting samtidigt som jag gjort nu!

Det tredje problemet hade med lägenhetsgrejs att göra, även det löstes helt jävla suveränt bra.

Jag kan nu pusta ut och lägga all fokus på det som ska vara färdigt tills nästa vecka.
Nu ska jag göra veckans närvarouppgifter så jag slipper bry mig om dem senare i veckan, och sen ska jag kolla över om det är någonting jag kan börja på nu. Visserligen har jag hållit igång hela dagen idag, gått i motvind (denna gången på riktigt och inte mentalt som jag gjort tidigare), läst och skrivit så jag är alldeles slut i skallen. Jag fick iallafall i mig några nuggets till lunch/middag, mer hann jag inte med.

Jag är återigen taggad på livet, jag är glad för det jag har just i denna stund. Och jag fortsätter nog att vara glad för stunden och ta allting som det kommer. Jag varken vill eller vågar se framåt för mycket, jag vill inte ha några som helst förhoppningar på någonting. Det är en sak jag har lärt mig under mina år; man ska aldrig, ALDRIG, ta någonting eller någon för givet. Människor ändras och ibland försvinner, saker man är så säker på att man alltid kommer ha försvinner när man allra minst anar det.
Men för stunden. För stunden är jag rätt nöjd med tillvaron.

Nej, jag tycker då fan att jag förtjänar lite vila efter allting jag har tagit itu med idag. Jag har redan tagit en mycket välförtjänt dusch! Jag hade föredragit fint sällskap och en film resten av kvällen, men jag får göra det bästa av situationen i min ensamhet istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar