- 1990 - Falun, Dalarna -

måndag 18 juni 2012

What doesn't kill you..

Imorse promenerade jag ner till stan, gick på möte med studievägledare och planerade ihop hur min framtid kommer se ut. Nästa år blir det inge sommarlov utan nu blir det plugg HT-12, VT-13, Sommar-13 och HT-13, sen ska jag ha alla betyg och kurser jag behöver för att sedan komma vidare. Några av kurserna jag ska plugga nästa år ser jag så sjuukt mycket fram emot! De kommer hjälpa mig en hel del i framtiden.

När jag var klar med mötet vandrade jag ner på stan och gled runt på affärer, köpte bland annat en jättemysig tröja och puder som täcker rödhet i ansiktet (galet bra såhär på sommaren när man lätt kan bli lite bränd) sen gick jag hem och chillade. Moa kom hem från jobbet och började packa ihop sina grejer. Om 2 veckor flyttar hon ut och Daniel flyttar in istället. Det kommer bli ovant då vi bott ihop i 10 månader, men det är ju iallafall skönt att hon inte ska flytta längre bort än en kvarts promenad!

Daniel kom och hämtade upp mig, vi hämtade ett släp och alla grejer hos min mor, hämtade upp Moa och åkte till Ryggen. Pga en massa skit med gängar i skruvhålen till styret fick vi inte ihop den idag så nu står den där i Daniels garage och inte i mitt förråd som jag trodde att den skulle. Moa var iallafall snäll och räddade dagen genom att låta mig åka en sväng på hennes. Men jag längtar så jävligt till att få testa min egen! Ahhh! Här är han iallafall, utan både framdäck, styre och stötdämpare (framdäcket står i bakgrunden men skulle lätt kunna se ut som det sitter på, och styret ligger som rätt tydligt bara löst på cykeln). Men Daniel ska fixa och göra sitt bästa så snart kommer jag få premiärköra den!

Och här har vi Moa och Daniels ass!


What else then? JO! Mumford & sons kommer till P&L! Jag ska dit redan på fredag och bygga scen, lördag likaså. Så ska jag fira midsommar blir det några få timmar i nykterhet på fredagkväll. Jobbar 08-20 båda dagarna, sen är jag fri hela festivalveckan. Så GÖTT! Hade jag inte fått nya arbetstider hade jag antagligen inte jobbat alls utan skitit i hela festivalen då jag vet hur sjuk jag jämt blir på sådana tillställningar.

Nu ska jag sova, imorgon är det två möten till, sen slipper jag sånt skit ett tag och kan ta det lugnt.
Jag känner mig glad idag, jag hoppas jag mår likadant imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar