- 1990 - Falun, Dalarna -

söndag 5 augusti 2012

26 dygn, 19h, 25min
268 non smoked cigarettes
705,26 kr och 1dygn 2h 48min sparade

Snart har jag varit rökfri i en månad!

Jag har inte skrivit på länge, så nu passar jag på när jag ändå sitter hemma hos mamma och tvättar!
Mor har tre vänner på besök och de härjar runt i lägenheten, fikar och äter kanelbullar som jag bakade häromdagen.

I fredags var vi och tog farväl av Simon i Hosjö kyrka. Det var fint, det var mycket fint.
Men det var såklart tungt.

Efter begravningen drog jag, Mia och Moa och åt kebab och promenerade en bra bit innan Daniel hämtade upp oss. Vi åkte till Borlänge och gick på biltema och Kupolen och härjade runt som de omogna fjantar vi är ibland när tillfälle finns!
När vi kom tillbaka till Falun drog Moa och Mia hem och jag och Daniel hem till oss. Vi städade upp, diskade och grejade och sen drog vi och hämtade Rickard. Samtidigt dök de andra upp hemma hos oss, Mia hann åka med men Offe och Alex fick sitta utanför och vänta tills vi kom tillbaka!
Det blev alkohol och musik på balkongen, Rickard drog iväg och vi andra gick ner till stan och hamnade på Etage! Där blev det mer alkohol och dans tills krogen stängde och alla hamnade på olika ställen.
På lördagmorgon vaknade jag i Vika strax innan 9 på morgonen. Jag och Offe åkte till Borlänge, träffade Robban och Julia och åkte med dem till Orsa för att kolla på dragracing!
Där stannade vi hela dagen, sen blev det en jäävla biltur tillbaka till Falun, till någonstans utanför Vika, till borlänge och sen fick jag äntligen komma hem. Jag hade haft mina färgade linser i sen kvällen innan och mina ögon sved som aldrig förr. Efter att ha tagit ut dem och duschat kände jag mig som en människa igen!

Lördagkvällen spenderades först i ensamhet, sen fick jag lite filmsällskap och sov sen själv i några timmar tills jag vaknade imorse av att de nya grannarna höll på att flytta in! Jag städade, packade ihop tvätt, lyssnade på en massa musik och fick sen hämtning av min mor och här har jag varit sen dess. Moa och Mia kom förbi på besök en sväng för några timmar sen, annars har det varit relativt lugnt.

Igår och idag har jag plöjt igenom hela säsong 1 av American Horror Story, igen.
Jag längtar till säsong 2, aaahh!

Jag har inte så mycket mer att skriva idag, det är en relativt vanlig söndag.
Jag fick god mat här, har äntligen sökt jobbet jag skulle (har skjutit på det alldeles för länge och imorgon är sista dagen!)

Jag är förvirrad och trött i huvudet. Jag är less på att människor beter sig hur jävla konstigt som helst och inte kan säga rakt ut vad de vill. Sen kommer det efter, som en jävla smäll.

Jag mår dåligt av att se det ansikte jag en gång gjorde vad som helst för att få vara nära.

Jag blir lycklig, pirrig och knäsvag av ett annat ansikte och dess fantastiska leende.

Jag ska låta bli att bry mig ett tag. Mitt huvud klarar inte av för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar