- 1990 - Falun, Dalarna -

torsdag 30 augusti 2012

Klockan är 12.20, jag har lektion 14.30. Jag tog sovmorgon, men känner ändå att jag gick upp för tidigt. Jag har suttit och latat mig hur länge som helst. Det positiva är att jag nu har tid att äta lunch, fixa naglarna och håret (eftersom jag redan är översminkad som en 50åring med åldersnoja) och byta om (eftersom jag känner nu att jag inte har klätt mig som jag egentligen vill idag).
Ändå sitter jag här, med tvn på mute.

Ett litet projekt är på g, och det kommer få mig att vilja träna lite pilates och annat för att fixa figuren så mycket som det går på 1½ vecka (skönt att man har bra metabolism iallafall)

Nu är jag faktiskt hungrig. Bäst att kasta i sig en bit panerad fisk med något schysst tillbehör. Quinoa kanske? Kanske det är smart att sluta äta så mycket onyttigt.

Idag ska jag plugga matte i klassrum, för första gången på över 4 år. (borträknat fornby där jag aldrig var) Jag är nervös, som jag alltid är när jag ska få lov att träffa nya människor. Jag blir så asocial, stänger in mig själv och beter mig som ett emo när jag är ensam bland människor jag inte känner. Jag övervakar som en hök, försöker läsa av folks beteende. Sen, när jag känner att det är okej och att människorna faktiskt inte är så farliga, då låter jag dem se mitt riktiga jag. Men det kommer inte hända idag, det kan jag garantera. Jag kommer inte kunna läsa av alla dessa människor på 1½h. Jag vet inte ens hur många som kommer gå den här kursen med mig. 2? 5? 20?

Jag är nervös för att det ska bli som på fornby. Men vad fan, 9 veckor. Någon lektion i veckan.
Det blir nog okej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar